رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: كساني هستند كه به خاطر جلب چند رأي بيشتر، تهمت، دروغ و اهانت و تخريب انجام مي‌دهند و متأسفانه هيچ مرجع شرعي و قانوني هم به اين حجم از اهانت‌ها و تخريب‌ها توجه نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي جبهه مردم‌سالاري با اشاره به اينكه خواست و سرمايه اوليه و اساسي ما در انقلاب و نظام اسلامي تكيه بر مردم بوده، پيروزي و تداوم انقلاب و نظام اسلامي را بدون حمايت پيوسته مردم غيرممكن دانست و گفت: تا زماني كه با مردم باشيم و مردم نيز با عشق و علاقه به پاي نظام و انقلاب بايستند، آسيب‌ناپذير خواهيم بود، اما اگر روزي رابطه مردم و نظام به‌گونه‌اي شود كه نتوانيم از نظام و انقلاب و تشيّع دفاع كنيم، مقصرين بايد پاسخگوي خداوند و مردم باشند.
وي بزرگترين و مهمترين تبلور حضور مردم را انتخابات خواند و با اشاره به تجربه بشر در زمينه اجراي مردم‌سالاري و اداره جامعه از طريق صندوق‌هاي رأي،افزود: حضور مردم در انتخابات از يك سوي نشانه وفاداري و وظيفه‌شناسي آنان نسبت به نظام و از سوي ديگر بيانگر صلاحيت برگزاركنندگان انتخاب خواهد بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخابات مجلس را سرآمد ساير انتخابات خواند و با بيان اينكه اصلاح و پيشرفت جامعه از دل مجلس بيرون خواهد آمد، تأكيد كرد: محور اساسي نظام اسلامي عمل به قانون و احكام ديني و نيز رعايت اخلاق است، اما اگر فضاي انتخابات به‌گونه‌اي باشد كه تريبون‌داران قصد زمين زدن رقيب را داشته و يا مجريان و ناظران بخواهند با سلايق شخصي و جناحي و نيز سوءاستفاده از بيت‌المال رقيب را از ميدان به در كنند، نبايد انتظار داشته باشند مردمي كه ناظر صحنه هستند به تأييد اقدامات آنان بپردازند.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به قانون انتخابات كه براساس آن كانديداها يا وابستگان حزبي و جناحي بايد براي جلب آراي مردم، فقط به تشريح برنامه‌ها و دفاع از عملكرد خود و جناح خود بپردازند و در غير اين صورت تخلف كرده و صلاحيت نامزدي در انتخابات را ندارند، گفت: متأسفانه اكنون در بحث‌ها و مناظره‌هاي انتخاباتي به‌ويژه توسط كساني كه ادعاي ارزشمداري دارند، آنچه كه رعايت نمي‌شود همين مورد است و اخلاق و ادب اسلامي به مسلخ مي‌رود.
وي افزود: كساني هستند كه به خاطر جلب چند رأي بيشتر، تهمت، دروغ و اهانت و تخريب انجام مي‌دهند و متأسفانه هيچ مرجع شرعي و قانوني هم به اين حجم از اهانت‌ها و تخريب‌ها توجه نمي‌كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: متأسفانه امروز مبارزه نديده‌ها، مبارز شده‌اند، جبهه‌نرفته‌ها و جنگ‌نديده‌ها، تحليل‌گر دوران دفاع مقدس شده‌اند و سرد و گرم نچشيده‌هاي انقلاب و مبارزه كه تازه به دوران رسيده‌اند، گذشته‌ها را زير سؤال مي‌برند كه اميدواريم روزي اوضاع اصلاح شود.
هاشمي رفسنجاني برگزاري انتخابات با سيستمي صحيح و شفاف و مطابق مُرّ قانون را پاسخگوي بسياري از مشكلات خواند و خطاب به جبهه مردم‌سالاري تصريح كرد: به شما به عنوان بخشي از نيروهاي حاضر در صحنه انتخابات توصيه مي‌كنم، قانون و اخلاق را رعايت كرده و از تهمت و تخريب پرهيز نماييد، چرا كه در بلندمدت قلوب مردم و رضاي خداوند را از دست خواهيد داد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هتك آبروي مؤمن را مانند شكستن گوشه‌اي از عرش خداوند خواند و با بيان اينكه خداوند متعال در قلوب شكسته مظلومان جاي دارد و انتقام شكسته شدن قلب مؤمن را از ظالم مي‌گيرد، تصريح كرد: مردم به دنبال اسلام لفظي نيستند، بلكه خواستار اسلامي هستند كه پيامبر اكرم(ص) براساس آن توانست در مدت 10 سال از جامعه قبيله‌اي و عرب جاهل مدينه‌النبي را بسازد.
هاشمي رفسنجاني مقطع كنوني را زمان آزمايش و اتمام حجت خداوند با مردم و مسئولان نظام اسلامي عنوان كرد و گفت: در مقطعي قرار داريم كه اگر درست عمل كنيم و رضاي خداوند و خلق خدا را درنظر بگيريم، باعث افتخار و زينت اهل بيت و اسلام خواهيم بود و اگر تنها رضاي افراد و سلايق و جناح‌ها را درنظر بگيريم، به زمين خواهيم خورد و نزد خدا و خلق او مغموم خواهيم بود.
شايان ذكر است در ابتداي اين ديدار مصطفي كواكبيان رئيس شوراي هماهنگي جبهه مردم‌سالاري با ابراز نگراني از گسترش بداخلاقي‌هاي انتخاباتي، تخريب نامزدها و سرمايه‌هاي انقلاب را محور اين تهمت‌ و تحريب‌ها عنوان كرد و گفت: متأسفانه برخي گروهها با استفاده از امكانات عمومي و ملي تلاش دارند با سوءاستفاده از بيت‌المال كانديداهاي خود را وارد مجلس كنند.
وي خطاب به رفسنجاني گفت: به‌رغم برخي شعارها در مورد اخلاق‌گرايي، متأسفانه شاهديم كه محور اصلي برخي مناظرات به‌ويژه در محافل دانشگاهي حمله و تخريب و تهمت است كه اين موضوع به هيچ‌وجه از لحاظ انساني، اخلاقي و قانوني با انتخابات سازگار ندارد.
دبيركل حزب مردم‌سالاري با دعوت از اقشار گوناگون مردم براي حضور در عرصه انتخابات و وارد كردن كساني كه نماينده واقعي مردم در مجلس باشند، به نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين زمينه اشاره كرد و گفت: راهنمايي‌ها و دلسوزي‌هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همواره راهگشاي مردم و مسئولان براي برگزاري هر چه بهتر انتخابات بوده و خواهد بود./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار