با تمهيدات صورت گرفته در وزارت بهداشت ، 45 نقطه از مناطق پرحادثه درسراسر كشوربه اورژانس هوايي مجهز خواهند شد.

به گزارش

سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران

به نقل از وب دا،‌ دكتر غلامرضا معصومي با اشاره به نقش اورژانس در ارائه خدمات درماني اظهار كرد: در برنامه پنجم توسعه خدمات اورژانس از مرزهاي بين جاده اي و شهري فراتر مي رود و خدمات اورژانس به جاده هاي فرعي و روستايي نيز ارائه مي شود.

معصومي با اعلام آمار 2ميليون و 67 هزار ماموريت اورژانس هاي كشور در سال 89 بيان كرد: زمان رسيدن اورژانس بر بالين بيمار و يا مصدوم در شهرهاي كوچك به زير 8 دقيقه ، شهرهاي بزرگ زير 10دقيقه و در جاده هاي برون شهري به زير 15 دقيقه رسيده است .

وي از اصلاح فيزيكي يكصد اورژانس بيمارستاني در كشور خبر داد و گفت: يكصد اورژانس بيمارستاني اصلاح ساختار فيزيكي مي شود كه از اين تعداد تاكنون 75 اورژانس تغيير ساختار شده است.

معصومي از استقرار آمبولانس هوايي در سال 91 خبر داد و خاطر نشان كرد: با هدف خدمت رساني به موقع در نقاط حادثه خيز كشور 45 نقطه در كشور به اورژانس هوايي مجهز مي شوند و هرمزگان نيز در دو نقطه داراي پايگاه اورژانس هوايي خواهد شد.

وي با اشاره به اختصاص رديف اورژانس هوايي در بودجه كشور تصريح كرد: رديف امداد هوايي در هيأت دولت مشخص شده است و مقرر شده از سال 91 پايگاههاي اورژانس هوايي با اختصاص يك فروند بالگرد به اولويت مناطق حادثه خيز راه اندازي شود./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.