برای داشتن ناخن های سالم و با رشد مناسب بهتر است به نکاتی که در این باره گفته شده است توجه کنید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: یکی از عاداتی که خانمها تمایل به آن دارند داشتن ناخن های بلند است که البته لازم به ذکر است از نظر اصول پزشکی، کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی مورد تایید نیست و عوارضی ممکن است به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: برای اینکه ناخن های سالم داشته باشیم باید از تماس مواد شیمیایی و مواد شوینده اجتناب کرده و در هنگام شستشو از دستکش استفاده نماییم.
انتظاری عنوان کرد: رژیم غذایی مناسب که دارای املاح کلسیم به حد کافی است در رشد مناسب ناخن ها بسیار موثر بوده و در همین راستا افراد روزانه حداقل یک لیوان شیر یا معادل آن از یک لیوان ماست استفاده کنند در هر صورت استفاده از لبنیات، شیر و ماست در روز بسیار مفید است.
وی گفت: قرص های مکمل حاوی سلونیوم بنا به دستور و صلاحدید پزشک در رشد مناسب ناخن ها و سلامتی ناخن ها تاثیر دارد.
این متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو آکادمی زیبایی آمریکا همچنین افزود: استفاده از مواد حاوی ویتامین D مانند شیر، ماست و لبنیات بسیار در رشد و سلامتی ناخن ها تاثیر دارد که روزانه از ‌آنها استفاده شود.
انتظاری خاطر نشان کرد: پولیش کردن ناخن( براق کردن ناخن ها) و سفید کردن آن برای ناخن ها مناسب نیست و به آنها آسیب می رساند. همچنین خانمها بهتر است از موادی که دارای فرمالدئید نیستند برای پاک کردن ناخن ها استفاده کنند یعنی از لاک پاک کن هایی که برای ناخن ها مناسب است، استفاده شود.
وی تاکید کرد: برخی از گیاهان دارویی مانند گزنه، گل گاو زبان به صورت دم کردن برای سلامتی ناخن ها و رشد آنها موثر است که توصيه مي شود حداقل  هفته ای دو بار مصرف شود.
این متخصص پیشگیری از بیماری ها به افراد و به خصوص خانمها توصیه کرد: از همه مهمتر برای سلامتی ناخن ها، اجتناب کمتر از تماس مواد شوینده با پوست دست و ناخن ها است که برای جلوگیری از صدمه رسیدن آن به هنگام شستشو باید از دستکش استفاده شود و افرادی که پوستشان بسیار حساس است می توانند ابتدا یک دستکش نخی در دستان خود کرده و سپس بر روی آن دستکش لاستیکی استفاده کنند.
انتظاری خاطر نشان کرد: اگر ناخن هایتان مبتلا به بیماری باشد باید حتما توسط پزشک مورد معاینه قرار بگیرد و به این مسئله اهمیت داده شود./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار