مدیر كل راه وترابری استان خوزستان گفت: خوزستان با چهار هزار و 850 كیلومتر از نظر طول راه رتبه پنجم كشور را داراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی آبادان مهندس 'منوچهر رحمانی'  در نشست شورای حمل و نقل استان خوزستان افزود: خوزستان با دارا بودن تمامی شاخص های حمل ونقلی اعم از هوایی، دریایی ریلی و جاده ای همچنین منابع سرشار اقتصادی چون نفت و گاز، و جاذبه های فرهنگی و باستانی یكی از استان های مهم اقتصادی و اجتماعی كشور محسوب می شود.

وی ادامه داد:استان خوزستان به لحاظ میزان كالای وارد وخارج شده رتبه دوم كشور و جمع كل مسافر درون و برون استانی جابه جا شده رتبه پنجم كشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح كرد:این فعالیت ها دلیل مهمی بر اهمیت بخش حمل ونقل این استان پهناور دارد.

رحمانی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه ادامه داد: به نمایش در آمدن عملكرد ها و پروژه ها در این نمایشگاه بر صنعت حمل و نقل استان خوزستان تاثیر بسزایی خواهدداشت.

در این نشست سرپرست فرودگاه بین المللی آبادان با تاكید برجایگاه ویژه استان خوزستان در حمل و نقل كشور گفت: اصولاً توسعه اقتصادی و اجتماعی یك كشور را نمی توان بدون توسعه و پیشرفت حمل و نقل آن كشور تصور كرد.

مهندس ' محمدرضا رضایی' افزود: به دیگر سخن، ممكن نیست كه یك سرزمین قصد رشد و شكوفایی داشته باشد ولی نخواهد در زمینه حمل و نقل پیشرفت كند.

وی ادامه داد: حمل ونقل یك كشور از لوازم و مقدمات اولیه و ضروری رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی یك سرزمین است و شاخص توسعه یافتگی جوامع و كشور های مختلف است.

رضایی درخصوص شركت در نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت حمل و نقل، زیرساخت ها و خدمات گفت: نمایشگاه حمل و نقل، خدمات و زیر ساخت ها در نشان دادن عملكرد بخش حمل و نقل استان بسیار موثر است.

وی اظهار داشت:نمایشگاه می تواند نمونه و مدل كوچكی از توانایی ها و ظرفیت های بالفعل و بالقوه یك بخش اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس جایگاه نمایشگاه حمل و نقل نیز در هر چه بیشتر نمایاندن پیشرفت های حمل و نقل استان و زحمات تلاشگران این عرصه از مؤثرترین راه ها است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.