
عبداله باكيده كارگردان سينما و تلوزيون به
خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگارانگفت: ژانرهايي مانند اكشن به دليل شرايط موجود در حوزه توليد اينگونه فيلم ها با هزينه هاي كلان و شرايط بد آن ها در بستر اكران جايي در اين صنعت ندارند.
وي افزود: ساخت اينگونه پروژه هاي سينمايي در اين صنعت نياز به سرمايه گذاري هاي خوب دارد، اسپانسرها تمايلي به صرف سرمايه هاي خود در حوزه ساخت چنين آثاري ندارند.
اين كارگردان سينما و تلوزيون تصريح كرد: سينماگران ما با برخورداري از ساختار مالي محدود و بضاعت كم در ساخت فيلم به ويژه در ژانر اكشن به دنبال خلق چنين آثاري نمي روند.
باكيده اضافه كرد: من در جمع سينماگران شاغل در اين صنعت سرمايه شخصي به دنبال ساخت فيلم هاي پليسي در قالب ژانر اكشن هستم.
اين كارگردان سينما و تلوزيون ادامه داد: چارچوب ساخت فيلم هاي اكشن امروزي در دنيا با انفجارات و دكورسازي متنوع حرف اول را در اين صنعت ميزند.
باكيده ابراز داشت: متاسفانه امكانات موجود براي ساخت فيلم هاي پليسي در سينماي ايران مطابق با استانداردهاي بين المللي نيست.
اين كارگردان سينما و تلوزيون بيان كرد: سينماگران ما براي ساخت فيلم هاي پليسي بايد از ادوات جنگي واقعي استفاده كنند و براي بهره مندي از چنين امكاناتي نياز به نامه نگاري دارند.
باكيده اظهار داشت: فقر بهره مندي از ادوات جنگي براي ساخت فيلم هاي اكشن گريبانگير سينماگران ما شده و مشكلي عمومي براي فيلمسازان در عرصه ساخت فيلم محسوب مي شود.
اين كارگردان سينما خاطرنشان كرد: انتقام مافيايي با ساختار تله فيلم در قالب محتواي پليسي، جاسوسي با روايت ورود جاسوس بيگانه به ايران و پيگيري هاي شخصي وي براي انتقام گيري از يك نيروي نظامي با نفش آفريني مونا شاماني، نويد وفائيان، ايرج نوذري، و سايرين آخرين مراحل مونتاژ خود را براي ارائه مخاطبان سپري ميكند./ي2