خواننده گروه رستاك گفت: هدف گروه موسيقي رستاك تلفيق موسيقي نواحي ايران و مدرن براي بيان ريشه و فرهنگ اين مرز و بوم است.

فرزاد مرادي خواننده گروه رستاك در گفتگو با

خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران

گفت: گروه رستاك از سال 76 شروع به فعاليت كرده كه محور همكاري اين گروه بر روي موسيقي مناطق بوده و طي اين مدت گروه رستاك با موسيقي مناطق زندگي كرده كه نام اين گروه از ابتدا رستاك بود رستاك يعني شاخه نورسته اي كه از بن درخت مي‌رويد.

وي افزود: اعتقاد ما بر اين است كه موسيقي نواحي ايران همان موسيقي ريشه اي است كه سعي ما استفاده از اين ريشه ها براي ارائه بيان تازه اي از رستاك است.

مرادي تصريح كرد: گروه رستاك به تلفيق كردن موسيقي نواحي با موسيقي مدرن و موسيقي الكترونيك پرداخته است.

وي بيان كرد: گروه رستاك به تحقيق بر روي منابع موزيكال هاي خوب ايران از آن فضا ها به عنوان يك منبع معتبر استفاده كرد تا با آن موسيقي ها آشنا شويم. همچنين يكسري تحقيقات ميداني هم خود گروه انجام دادند به هر حال بعد از گذشت 4 سال از سال 81 ايده ساخت يك مجموعه را براي اجراي كنسرت رستاك مطرح شد و اسم آن مجموعه را رنگوارهاي كهن گذاشتيم.

مرادي اظهار داشت: رنگواره هاي كهن به مانند آلبوم جديد "همه اقوام من" بر روي موسيقي نواحي كار كرديم و در واقع اولين تجربه رستاك در سازبندي بود كه فقط از سازهاي ايراني استفاده كنيم و تلفيقي از سازهاي ايراني و محلي داشته باشيم ولي در تنظيم آزاد بوده و بيان رستاكي داشته باشيم.

وي تصريح كرد: اهداف گروه رستاك با ايده سيامك سپهري سرپرست گروه توليد يك موسيقي است كه با استفاده از المان هاي محلي بتواند هم با قشر موسيقي دان و هم مردم عام ارتباط برقرار كند كه رسيدن به اين موضوع كار دشواري بود.

مرادي افزود: آلبوم جديد همه اقوام من از زمان تحقيق انتخاب ملودي ساخت و آهنگسازي و تمرينات تا ضبط آن 4 سال زمان برد كه در حال حاضر بر روي مجموعه جديد كار مي‌كنيم با همان خط مشي كه قبلا داشتيم ولي بر روي موسيقي اقوام ديگري كار مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: اميدوارم در مجموعه جديد مانند مجموعه گذشته با استقبال خوب مردم روبرو شويم و رويدادهاي مثبتي در اين مجموعه اتفاق بيفتد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
شقایق
۱۷:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
آقای مرادی واقعاصدای خوبی هر روزآهنگاتون رونگاه می کنم .
آخرین اخبار