افزایش قیمت بنزین و دیگر منابع انرژی در امریکا ؛ علاوه بر ناخشنودی مردم موجب بروز نگرانی هاي شدیدي در اين کشور شده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز ، نظرسنجی هاي صورت گرفته نشان می دهد حدود 51 درصد مردم آمریکا هزینه های خود را در خرید برای خانه هایشان در بخش خرید اقلام اساسی مصرفی کاهش داده اند تا بتوانند با مشکل افزایش قیمت سوخت مقابله کنند.

براساس اين گزارش ، شهروندان آمريکايي معتقدند آنان مالیات پرداخت می کنند پس باید مورد حمايت دولت قرار بکيرند . قیمت بنزین در ایالتهای مختلف نیز متفاوت است و این مساله بر شدت مشکلات افزوده است .

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نيز درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر زندگی مردم این کشور ابراز نگرانی کرده است. وی از کنگره خواسته است طرح معافیت مالیات بر حقوق آمریکایی هایی که درآمد سالانه آنها کمتر از 50 هزار دلار است را تمدید کند تا از این طریق بخشی از بار مالی ناشی از افزایش قیمت سوخت و حاملهای انرژی جبران شود.

 

متوسط قیمت بنزین در ایالتهای مختلف آمریکا حدود 3 دلار و 15 سنت برای هر یک گالون است. البته در برخی از مناطق از قبیل واشنگتن قیمت هر گالون بنزین حدود 5 دلار است. قیمت بنزین در واشنگتن در دو ماه گذشته حدود 30 سنت افزایش یافته است. دولت" اوباما" نگران پیامدهای سیاسی افزایش قیمت بنزین در این کشور است.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا می تواند سبب افزایش قیمت دیگر کالاها و اقلام مصرفی شود. همین روند می تواند سرعت اندک بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا را بسیار کمتر کند. نگرانی درباره بروز بی ثباتی در بازارهای جهانی نفت سبب افزایش قیمت بنزین در آمریکا شده است. به نظر می رسد مردم آمریکا باید برای افزایش بیشتر قیمت بنزین در ماههای تابستان آماده باشند.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا به مردم این کشور یادآور می شود که آنها از تحولات جهانی جدا نیستند و اتفاقاتی که در عرصه بین المللی رخ می دهد از قبیل افزایش قیمت جهانی نفت بر وضع معیشت آنها نیز تاثیر می گذارد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار