بخش «جن» که 10 قسمت از مجموعه نمايشي «پندار» را شامل می شود، متشکل از آیتم های مختلف از قبیل کارشناسی، دوربین مخفی، گزارش ، قدیمی ها سخن می گویند، جن در ادبیات ، بازپرس و ... می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجموعه نمایشی «پندار» که در گروه معارف شبکه دو طراحی شده و اولین قسمت آن پخش گردید، با سناریویی جذاب و آموزنده به ترسیم روابط خانواده ایرانی امروزی پرداخته و در ادامه به بررسی موضوعات جنجالی و روز جامعه می پردازد که با توجه به ترکیب نمایشی آن ، کاری نو در این زمینه است.

داستان های پرداخته شده در «پندار» یک خانواده ایرانی را به تصویر می کشد که موضوعاتی از قبیل سینمای آخر الزمان، موسیقی، جن، 2012 (پایان دوران)، عرفانهای نوظهور و . . . در اتفاقات و جریانات مابین افراد خانواده و محیط بیرونی شکل می گیرد.

در بخش سینمای آخرالزمان برنامه متشکل از داستان مرتبط با موضوع که در خانواده احمد آقا شکل می گیرد و جهت تبیین پیام آن قسمت تلاش می کند و بعد از آن کارشناس (دکتر مجید شاه حسینی) به جوانب مختلف موضوع می پردازد.

بنابراین گزارش، در بخش «جن» که 10 قسمت نمایشی برنامه را شامل می شود، متشکل از آیتم های مختلف از قبیل کارشناسی، دوربین مخفی، گزارش ، قدیمی ها سخن می گویند، جن در ادبیات ، بازپرس و ... می باشد.

در بخش های موسیقی و عرفان های نوظهور و .... نیز آیتم های پرمحتوا و جذاب در نظر گرفته شده است که تاکنون اجازه طرح از آنتن رسانه ملی را نداشته اند.

لازم به ذکر است که این برنامه در سال گذشته به صورت کارشناس محور پخش می شد اما پس از مدتی وقفه با تغییر ساختار به نمایشی و پخش در روزهای جمعه، در صدد مطرح کردن جدی مطالبی نو بر روی آنت ملیمی باشد.

موضوعات روز در یک خانواده ایرانی مسلمان امروزی جهت تفهیم انتقال پیام برنامه به صورت ساده پرداخته و ضمناً جذابیت داستانی برنامه و بازی شخصیتهای داستان مخاطب را تا پایان 36 برنامه حفظ می نماید که ترکیب نمایش و مستند این حسن را دارد که هردو مخاطب یعنی نخبه و عام را با خود همراه می نماید.

مجموعه «پندار» جمعه ها ساعت 13 از شبکه دوم سیما پخش می شود./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.