نظام بانکی مجری سیاست های پولی و مالی و عامل برقی ارتباط بین اقتصاد بین الملل و داخلی است.

به گزارش خبرنگار صنفی و آموزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر طالبی مدیر کل بانک کشاورزی شب گذشته پنجم دي در نشست بررسی جرائم بانکی در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: نظام بانکی امروزه با سالهای گذشته خیلی متفاوت است و تغییرات زیاد و سازنده ای پیدا کرده است و با پیش آمدن مسائل و مشکلات نباید کل نظام بانکی زیر سئوال برود.

وی افزود: هر کجا که در نظام اقتصادی سیستم تعریف کردیم و از قضاوت و سلایق افراد دور کردیم نظام اقتصادی درست شد و هر کجا که امور اقتصادی به صورت سیستماتیک انجام شد موفقیت آمیز بوده است از علل مهم مشکلات پیش آمده برای نظام بانکی خلاءهای سیستماتیک و نواقص در سیستمهای اداری است که باید مرتفع شود.

مدیر کل بانک کشاورزی تصریح کرد: در یک شبکه بانکی که 200 هزار نفر کار می کنند آیا انتظار می رود که همه آنها درست کار کنند و مشکلی پیش نیاید وظیفه ما این است که سعی کنیم از حجم این مشکلات بکاهیم و برای رفع آنها اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاهی که برای جامعه از بانکداران درست شده زیاد خوب نیست و جامعه بانکی در تنگنا قرار گرفته و امکان تصمیم گیری از نظام بانکی گرفته شده است.

طالبی افزود: هم اكنون حدود 60 درصد امور بانکی ما سیستمی شده و نظام بانکی نیاز به سیستم تمرکز اطلاعات دارد و برای کم کردن تخلفات و پیشبرد امور بانکی باید نقش انسانها در امور بانکی به حداقل برسد.

*هر چه شایسته سالاری بیشتر رعایت شود فساد کمتر به وجود می آید

در ادامه برگزاری نشست بررسی جرایم بانکی دکتر توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اعتماد به سیستم عمومی کاهش ، و فساد گسترش پیدا کند سرمایه گذاری کم می شود و فساد سیاسی باعث واردات زیاد، تولیدات کم و درصد اشتغال پایین و ازدیاد فقر می شود.

وی به سوء استفاده اخیر بانکی اشاره و تصریح کرد: مجموعه این سوء استفاده ها اعمال متقلبانه ای است که باعث آسیب و ضرر به اموال عمومی و خدشه دار کردن اعتماد عمومی شده که یکی از عوامل آن استفاده افراد بدون صلاحیت در سیستم بانکی است.

وی به عملکرد قوه قضاییه در پرونده اختلاس اخیر پرداخت و خاطر نشان کرد: در صورت عملکرد درست قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده هزینه و تبعات ناشی از این حادثه کم می شود./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار