دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر اصولگرايان خود را بازسازی نکنند به اصولگرایی خود، بصورت مستقل از آنها ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران ؛ محسن رضایی ،دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، در پاسخ به اينکه منظور شما از جمله "دوران جناح اصولگرایی به پايان رسيده است" چيست؟ اظهار داشت: اندیشه اصولگرایی و اصلاح طلبی از زمان نهضت مشروطه وارد ادبیات سیاسی ایران شده و تاکنون ادامه یافته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رضایی دامه داد:جناح های اصولگرا و اصلاح طلب طی صد سال اخیر بارها بوجود آمده و از بین رفته اند بنابراین اندیشه اصولگرایی و اصلاح طلبی در آینده ادامه خواهد یافت اما معلوم نیست که جناح ها پابرجا بمانند.

وی در ادامه با بیان اینکه جناح اصولگرا نیاز به نوسازی دارد تصریح کرد : اگر این جناح نیز به سرعت خود را نوسازی نکند از بین می رود همانطور که جناح اصلاح طلب نتوانست در عرصه سیاسی خود را حفظ کند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سئوالي مبني بر ارزيابي خود از آینده جناح های اصلاح طلب و اصولگرای سنتی گفت: همانطور که در گذشته نیز اعلام کردم حوادث سال 88 آزمون بزرگی برای جناح های اصولگرا و اصلاح طلب بود.

وی ادامه داد:اصلاح طلبان مدیریت صحیحی را در اعتراضات مردمی اعمال نکردند و اصولگریان هم نتوانستند به صورت منسجم به مردم و نظام کمک کنند.

رضايي در تشريح عكس العمل هاي مختلف نسبت به جريان فتنه گفت: عده ای در مقابل فتنه سکوت کردند و ساکتین فتنه نام گرفتند و برخی نیز به بهره برداری سیاسی از مقابله با فتنه برخاستند که به کاسبین فتنه معروف شدند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بیان اینکه تنها یک گروه از اصولگرایان با منطق،تدبیر و شجاعت در مقابل فتنه گران ایستادگی كرد اظهار داشت:این گروه را اصولگرایان واقعی دانسته که خود و همه دوستانم را جزء این گروه می دانم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین شاخص گروه اصولگرایان واقعی را عمل به قانون و دعوت از دیگران به رفتار قانونی اعلام و تاکید کرد:اصول گرایان واقعی اعتراض خود را به طور قانونی انجام داده و پس از اعلام نظر شورای نگهبان به آن تمکین کردند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه قبل از انتخابات سال 88 چندین بار اعلام کردم که جناح های اصلاح طلب و اصولگرا به پایان خط خود رسیدند گفت: از این پیش بینی خوشحال نیستم و امیدوارم این دو جناح، با نوسازی و اصلاحات واقعی،بتوانند همچنان اندیشه های اصلاح طلبی و اصولگرایی را نمایندگی کنند.

وی تاکید کرد : درصورتيكه این دو جناح اقدام به نوسازی خود نكنند اندیشه اصولگرایی و اصلاح طلبی به حیات خویش ادامه خواهد داد .

رضایی در پاسخ به این سوال که بالاخره شما اصولگرا هستید یا خیر؟ خاطرنشان كرد: از سال 1350 تاکنون اصولگرا بوده و همچنان خواهم بود، اما اگر این جناح خود را بازسازی نکند به اصولگرایی خود، بصورت مستقل از آنها ادامه خواهم داد./خ2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار