همه ما در مورد دریانوردان و ماجراجویانی که در دریاهای مختلف به سفر و ماجراجویی پرداخته و سالهای طولانی را بر روی دریاها و در سواحل کشورهای مختلف گذرانده اند مطالب زیاده شنیده یا خوانده ایم. اما ظاهر این زوج سالخورده انگلیسی توانسته اند به تنهایی نام درخورشان برای خود در جهان دریانوردی پیدا کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بیل و لولر کوپ یک زوج انگلیسی هستند که 36 سال پیش انگلستان را ترک کرده و سفر دریایی خود را در قایق خود آغاز کردند. در طول این سفر که از سال 1976 میلادی آغاز شده است ، این زوج دریانورد توانسته اند 4 بار به دور کره زمین سفر کنند.

آنها در این مدت 100 هزار مایل دریایی ، معادل 185200 کیلومتر را طی کرده اند. در این سفر آنها اکثر دریاهای مهم جهان را پشت سر گذاشته و در سواحل 45 کشور جهان پهلو گرفته اند. این زوج در طول سفر خود با موجهایی با ارتفاع بیش از 7 متر و طوفانهایی با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت برخورد کردند. در طول سفر از نزدیک با کوسه ها ، دلفین ها و نهنگها آشنا شدند و توانستند بر تمامی مشکلات خود فائق آیند.

این زوج در سال 1945 با هم آشنا شده و ازدواج کردند و دو سال پس از آن سفر های دریایی خود را شروع کردند. در سال 1976 این دو نفر خانه خود را فروخته و پول آن را به دو فرزند خود دادند و سپس با قایق 15 متری خود سفر را آغاز کردند.

این زوج از تجربیات بدست آمده در این سفر بسیار راضی هستند و قصد دارند تا در این مورد کتابی بنویسند./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار