مدیر كل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: با برنامه های پیش بینی شده و تاكید وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی تا پایان سال آینده اورژانس اجتماعی در همه شهرستانهای كشور راه اندازی می شود.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: اكنون 144 مركز اورژانس اجتماعی در كشور با شناسایی زودهنگام آسیب های اجتماعی و مداخله بهنگام در تلاش برای كاهش بزه ها هستند.
وی اظهار داشت: جلوگیری از بروز مشكلات خانوادگی همچون كودك آزاری، همسرآزاری، فرار از منزل، خودكشی و طلاق از جمله مسائلی است كه اورژانس اجتماعی به كمك روانشناسان و كارشناسانش در تلاش برای كاهش آمار آن در جامعه است.
مدیر كل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: برگزاری نشست های محلی با مشاركت استانداری و فرمانداری ها و مشاركت دستگاههای مختلف اجرایی كه به نوعی با آسیب های اجتماعی مرتبط هستند می تواند به كاهش بزه ها در جامعه منجر شود.
مسعودی فرید گفت: استانداری ها، فرمانداری ها، آموزش و پرورش، بهداری و رسانه ها از مهمترین دستگاهها برای كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی هستند.
وی در ادامه و بدون توضیح بیشتر اظهار داشت: تدوین سند استانی آسیب های اجتماعی در همه استان های كشور در دست انجام است و بزودی وارد مرحله اجرایی می شود.
وی گفت: مهمترین آسیب های اجتماعی امروز كشور مشكلات و مسایل خانوادگی است كه منشا طلاق، خشونت های خانگی، اعتیاد یا دیگر آسیب هاست.
مدیر كل دفتر آسیب های سازمان بهزیستی گفت: در زمان حاضر فقط پنج مركز اورژانس اجتماعی در سیستان و بلوچستان فعال است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.