علي كفاشيان،‌ عضو كميته فوتسال فيفا در نامه‌اي از فيفا درخواست كرد قانون، بازيكنان تغيير مليتي را محدود كند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتسال كشورمان چندي پيش به عنوان عضو كميته فوتسال فيفا انتخاب شد.

وي اخيراً در مذاكره‌اي با رئيس كميته فوتسال درصدد برآمد تا يكي از قوانين فيفا در زمنيه فوتسال را اصلاح كند.

در حال حاضر در فدراسيون جهاني كشورهاي حاضر در رنكينگ فيفا مجاز هستند هر تعداد بازيكن كه در نظر دارند از كشورهاي ديگر تبعت كرده و با تغيير مليت آنها بازيكنان را در تيم ملي خود به كار بگيرند.

براي مثال در حال حاضر تيم ملي فوتسال ايتاليا 8 بازيكن برزيلي را تغيير مليت داده و در تيم ملي خود استفاده مي‌كند.

اين قانون سبب مي‌شود حق بسياري از كشورها ضايع شود در شرايطي كه كشورهاي فوتسال خيز مانند ايران همه تلاش خود را براي پرورش استعدادهاي جوان در طول چندين سال و فرستادن آنها از رده‌هاي مختلف تيم ملي مي‌كند،‌ كشورهاي متمول هزينه زيادي كرده و با به خدمت گرفتن بازيكنان تبعه كشورهاي مختلف تيم ملي خود را قوي مي‌كنند .

در صورتي كه تيم‌هاي ملي به اين صورت مانند تيم‌هاي باشگاهي سرشار از بازيكنان تبعه شده ديگر رده بندي و رنكينگ تيم‌هاي ملي جهاني از اهميت ساقط مي‌شود.

علاوه بركشورهاي آسيايي روند جذب بازيكنان تبعه كشورهاي ديگر اين روزها در كشروهاي عربي كه اخيراً‌ سرمايه گذاري خوبي در فوتسال داشته‌اند هم در حال شكل‌گيري است.

كشورهاي عربي كه سابقه بلند و بالايي در اين زمينه دارند به عنوان اصلي‌ترين رقيبان ايران در آسيا چنين برنامه‌اي دارند، به همين دليل ايران از فيفا خواسته قانون بازيكنان تبعه را محدود كند.

فيفا هم بعد از تاييد اين نامه نظر كشورهاي عضو را در اين زمينه جويا شده است و اين مسئله تحت بررسي است در صورتي كه طرح ايران مورد قبول واقع شود فيفا اين قانون را تغيير داده و حداقل حق استفاده از سه بازيكن تبعه به كشورهاي مختلف مي‌دهد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار