یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: برخلاف بسیاری از تصورات اغلب موارد سینوزیت با مراقبت و استراحت مداوم و بدون نیاز به آنتی بیوتیک پس از گذشت چند روز تا چند هفته بهبود می یابند.

دكتر علیرضا ملک متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سینوزیت از جمله بیماری های بسیار شایع در فصل سرما است که به طور عمده کودکان و نوجوانان را درگیر خود می کند.

وی با بیان اینکه علائم سینوزیت به طور عمده شامل سرفه، آبریزش بینی و گلو درد است تأکید کرد: متأسفانه بسیاری مردم برای درمان سینوزیت، به طور عمده اقدام به مصرف زیاد و خودسرانه آنتی بیوتیک ها می کنند که این اقدام نه تنها ممکن است هیچ تأثیری بر روند درمان نداشته باشد، بلکه عوارضی نیز به دنبال آن به وجود آید.

ملک با اشاره به اینکه سینوزیت سیری دارد که باید طی شود تصریح کرد: برخلاف بسیاری از تصورات، اغلب موارد سینوزیت با مراقبت و استراحت مداوم و بدون نیاز به آنتی بیوتیک پس از گذشت چند روز تا چند هفته به طور کامل بهبود می یابد.

وی یادآور شد: در صورتیکه با گذشت چند روز تا چند هفته به طور کامل بهبود می یابند.

وی خاطر نشان كرد: در صورتیکه با گذشت چند روز، علائم سینوزیت بهبود نیافته و حتی بیماری تشدید شود می توان با نظر و مشورت پزشک معالج، درمان آنتی بیوتیک را نیز آغاز کرد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.