مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایجاد مسیر دوچرخه به‌صورت رفت و برگشت در خیابان نوفل لوشاتو خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، سید مهدی امامی میبدی اظهار کرد: در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش استفاده از وسایل نقلیه موتوری توسط شهروندان، طرح‌های متفاوتی در سطح شهر به اجرا در آمده است که یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به این هدف مهم استفاده از دوچرخه است.

وی اظهار داشت: ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در چند سال اخیر سبب شده تا تعداد قابل ملاحظه‌ای از شهروندان به جای استفاده از خودرو شخصی از این وسیله بانشاط و مفرح برای ترددهای درون شهری استفاده نمایند که علاوه بر افزایش سلامتی، در راستای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا کمک شایانی انجام می‌دهند.

امامی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته در خیابان نوفل لوشاتو شاهد ایجاد مسیر ویژه دوچرخه به صورت رفت و برگشت هستیم که این مسیر با مسافتی معادل 2000 متر هم اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به این موضوع که تا پایان امسال مسیرهای ویزه دوچرخه در بولوار شهید منتظری به طول یک کیلومتر و همچنین حاشیه بزرگراه آزادی حدفاصل میدان آزادی تا تربیت معلم شهید بهشتی نیز به طول یک کیلومتر به صورت رفت و برگشت اجرا می‌شود، گفت: در گذشته شاهد اجرای این طرح در بسیاری از معابر مهم شهر بودیم و با اضافه شدن این مسیرها تا پایان سال شاهد وجود 16 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در سطح شهر مشهد خواهیم بود.

وی تأکید کرد: با هماهنگی که با پرسنل زحمتکش راهنمایی و رانندگی انجام شده است با خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در این مسیر پارک و یا تردد نمایند برخورد قانونی انجام می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.