مدیرعامل موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان گفت: اولویت نخست اين موسسه، اجرای نیات واقفین و تولید محصولات با کیفیت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی وطن دوست اظهار داشت: در طول سال جاری 278 تن پسته‌تر و 53 تن و 937 کیلوگرم پسته خشک در باغات پسته این موسسه تولید شده است.

وی افزود: یک‌هزار و 996 کیلوگرم گل زعفران، 820/18 کیلوگرم زعفران خشک، 6 تن و 820 کیلوگرم زیتون ،750 کیلوگرم روغن زیتون وهزارو500 کیلوگرم عناب نیز از دیگر تولیدات این موسسه در طی سال90 بوده است.

مدیرعامل موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان خاطرنشان کرد: هدف از تاسیس این موسسه اداره، حفاظت و صیانت از اراضی و رقبات موقوفه و اجرای نیات واقفین و انجام عملیات کشاورزی بوده و در حال حاضر 2 هزار و500 مستاجر طرف قرارداد با این موسسه هستند.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات به زراعی براي افزایش باروری درختان پسته، تولید و فرآوری دو محصول عمده و استراتژیک کشاورزی پسته و زعفران، انجام اقدامات لازم براي غنی‌سازی خاک و تامین کود حیوانی، تجهیز باغات به سیستم‌های آبیاری مدرن و ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی مناسب از اهم اقدامات انجام شده در این موسسه است.

وطن دوست ادامه داد: احداث مجموعه‌ای براي نگهداری، فرآوری و بسته‌بندی پسته(ترمینال ضبط پسته)، انجام تحقیقات بازاریابی و توجه به امر صادرات محصول فرآوری شده، ایجاد حدود 787 هکتار باغ پسته در مجتمع باغات گناباد، ایجاد62 هکتار باغ در مزرعه غدیر نهبندان و اجرای کانال سیمانی و لوله‌گذاری چاه‌ها نیز از دیگر اقدامات براي تولید محصولات با کیفیت بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: دریافت لوح افتخار در خصوص مبارزه با«سن غلات» و همچنین کسب لوح افتخار باغدار نمونه زیتون از افتخارات کسب شده مؤسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان درسال 1390 می باشد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.