مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران گفت: بيش از 14 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت طرح هاي برق آبي وزارت نيرو، با سود علي الحساب سالانه 20 درصد از اول تا 7 اسفندماه در شعب منتخب بانكهاي ملي و سپه عرضه مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ رضا رضازاده امروز در نشست خبري خود كه در محل اين سازمان برگزار شد، با اشاره به اينكه اين اوراق معاف از ماليات هستند افزود: اوراق به صورت بي نام و قابل انتقال به غير بوده و بازپرداخت اصل وجه و سودهاي متعلقه آن نيز توسط دولت تضمين شده است.
مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران، تصريح كرد: سود علي الحساب اين اوراق به صورت روزشمار و در مقاطع سه ماهه قابل دريافت بوده و پس از پايان عرضه قابل معامله در بانك عامل را دارد.
بازخريد قبل از سررسيد اين اوراق نيز براي سال اول مشاركت 18 درصد و بيشتر از يكسال تا قبل از پايان دوره مشاركت با سود 5/19 درصد خواهد بود.
رضازاده گفت: حدود 10 هزار ميليارد دلار اين اوراق متعلق به طرح هاي آبي است كه در بانك ملي فروخته مي شود و بيش از 4 هزار ميليارد ريال ديگر نيز متعلق به طرح هاي برق آبي و در بانك سپه انجام مي شود.
وي با اشاره به اينكه منافع اقتصادي اين طرح هابه چرخه اقتصادي كشور وارد مي شوند و توسعه را در پيش خواهد داشت، گفت: فراهم شدن زمينه اشتغال رشد صنعت، توسعه كشاورزي و گردشگري، دستاورد فروش اين اوراق خواهد بود.
رضازاده با اشاره به بهره برداري از طرح هاي ارائه شده در اوراق، قبل از سرآمدن مدت مشاركت، گفت: در صورت فروش كامل اوراق سال آينده سدهاي سياه بيشه به بهره برداري خواهد رسيد سد سيمره با سرعت بيشتري كامل خواهد شد و نيروگاه تلمبه ذخيره اي آن نيز در كنار آن با روند تندتري تكميل خواهد شد./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار