وزیر آموزش وپرورش گفت: ‌آموزش و پرورش جایگاه قدرتمند رفیعی در نقشه جامع علمی کشور دارد.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، حاجی بابایی اظهار داشت: ریشه تحول بنیادین در آموزش وپرورش مبانی قرآنی است.

وی افزود: هر آنچه در خلقت موجود است بر اساس حکمت الهی است و فلسفه وجودی انسان وخلقت الهی نیز بر مبنای تعلیم و تربیت استوار است.

وزیر آموزش وپرورش با اعلام اینکه نظام تعلیم و تربیت دارای جایگاه ویژه ای است و تمام نگاه ها باید به سمت آن معطوف شود اضافه کرد: بر اساس تفکر اسلامی و آیات قرآن نظام تعلیم و تربیت رکن اساسی و حرف اول و آخر خلقت است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه طرح تحول بنیادین از سال 1367 در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است تصریح کرد:‌تحول بنیادین در آموزش وپرورش به عنوان مطالبه به حق مقام معظم رهبری از سال 84 توسط گروهی از صاحب نظران پیگیری شد و پس از 5سال تلاش مبانی نظری فلسفه رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران به نگارش در آمد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش باید نقشه راه داشته باشد تصریح کرد: ‌سند تحول بنیادین نمایشگاه زیربنایی های آموزش وپرورش است و هر آنچه برای تعالی و رشد آموزش و پرورش نیاز است در این سند وجود دارد.

*خانواده محور اصلی و اساسی نظام تعلیم و تربیت است

وی افزود: هدف غایی و نهایی سند تحول بنیادین دستیابی دانش آموزان به درجات از حیات طیبه است.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در چشم انداز 1404 باید در جایگاه اول منطقه قرار داشته باشد و در سطح جهان نیز الهام بخش و تاثیرگذار باشد.

حاجی بابایی مدرسه را در چشم انداز 1404 زیباترین تجلی و نمایشگاه آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در هر استان دارای یک پردیس ویژه خواهران و یک پردیس ویژه برادران خواهد شد مدارک این دانشگاه نیز بین المللی و مورد پذیرش تمام مجامع علمی کشور و جهان می باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی و شان معلمان استادان پژوهشگران وفناوران یکی از ارکان مهم نقشه جامع علمی کشور است که سند تحول بنیادین نیز به آن تاکید دارد.

وی با اعلام اینکه معلم کارمند محسوب نمی شود تصریح کرد:‌بر اساس سند تحول بنایدن معلمان باید دانش آموزان پژوهشگر نوآور و خلاق تربیت کنند که این مهم توسط افرادی پژوهشگر و محقق امکان پذیر خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه از منظر تعلیم و تربیت نقش تربیتی عاشورا برجسته تر از کلاسهای درسی است خاطر نشان کرد:‌باید طوری برنامه ریزی کنیم که تمام ظرفیت معلمان در حوزه پژوهش هزینه شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار