رییس اداره حفاطت محیط زیست آبادان گفت: میزان غلظت ریزگردها در هوای این شهرستان هم اینك به یك هزارو 400 میكروگرم بر مترمكعب افزون شده و گرد وغبار آسمان این شهر را در برگرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران 'سید احمد موسوی آزاد' افزود: ذرات معلق هوا از سمت عراق به خوزستان هجوم آورده است .

وی ادامه داد: میزان و غلظت ذرات آلاینده گرد و غبار در حوالی ساعت 7 صبح امروز به مرز 985 میكروگرم بر مترمكعب رسیده بود كه هم اینك به یك‌هزار و 400 میلی گرم بر متر مكعب افزون گشته است .

وی پیش‌بینی ‌كرد این روند اواخر ظهر امروز رو به كاهش برود.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی آبادان گفت: طبق برنامه زمان بندی شده روزهای یكشنبه صبح، دوشنبه صبح، چهارشنبه صبح و پنجشنبه صبح پروازی در فرودگاه بین المللی آبادان انجام نمی شود.

'سیما یوسیفی شیخ رباط ' افزود:امروز یكشنبه صبح هم طبق معمول هر هفته پروازی از فرودگاه بین المللی آبادان صورت نگرفته است.

رییس اداره هواشناسی آبادان نیز دراین باره گفت:سیستم كم فشار باران زا از منطقه در حال عبور و زبانه های سیستم پر فشار شمالی در حال جایگزینی با سیستم قبلی است.

'سعید ابراهیمان' افزود:در نتیجه این وضعیت تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا در صحرای شمال عربستان رخ داده كه این امر باعث وزش بادهای شدید در منطقه مذكور شده است.

وی ادامه داد: این امر باعث تشكیل گردو خاك گردیده و پیش بینی می شود این وضعیت تا ظهر امروز (یكشنبه) ادامه یافته و از بعد ظهر رو به كاهش بگذارد.

وی دید افقی هم اینك آبادان را 500 متر عنوان كرد و گفت: ورزش باد از سمت شمال غربی و با سرعت 20 كیلومتر در ساعت می باشد.

وی دمای كنونی آبادان را 13 درجه سانتی گردا اعلام كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.