برخي از افراد جامعه به دليل نداشتن وضعيت مالي مناسب، از خدمات دندانپزشكي محروم هستند. بنابراين بايد گروهي از متخصصين به صورت داوطلبانه براي ارائه خدمات دندانپزشكي به مناطق محروم اعزام شوند.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دكتر حسن ابوالقاسمي، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي امروز 30 بهمن در اولين همايش اهميت فلورايد تراپي دندانها و سيستم بهداشتي كشور كه در تالار امام خميني اين دانشگاه برگزار شده بود، افزود: مردم بدون داشتن دندان سالم، كيفيت زندگي خوبي نخواهند داشت، بنابراين وجود دندانهاي سالم براي يك زندگي باكيفيت حائز اهميت است.
از سه دهه اخير كمتر جايي وجود دارد كه متخصصين دندانپزشكي در آن حضور نداشته باشند. امروزه وضعيت سلامت دندانها بهتر از گذشته است كه اين به دليل خدمات نيروهاي ماهر در كشور است.
وي اعلام كرد: بايد اساس كار ارائه خدمات برپايه حاكميت باشد و در واقع بايد حمايت از قشر آسيب پذير و پيشگيري را سرلوحه كار خود قرار دهيم.
بايد توجه داشت كه مداخلات پيشگيرانه در سلامت دهان و دندان در دوران اوليه زندگي، آغاز شود تا افراد در بزرگسالي از دندانهاي سالمي برخوردار باشند.
وي در ادامه عنوان كرد: در سيستم بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، 100 دندانپزشك مشغول به فعاليت هستند كه به مردم در زمينه بهداشت دهان و دندان ارائه خدمت مي دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، ادامهداد: استفاده از فلورايد به صورت سيستميك خطرناك است و باعث ايجاد مسموميت مي شود ولي استفاده از فلورايد به روش وارنيش اقدام خوبي است كه در مهدكودك هاي تهران در كودكان زير 6 سال در حال انجام شده است و در حال ترويج است و بايد به حدي برسيم كه تمام كودكاني كه فرصت آمدن به مهدكودك را ندارند و احتياج به رسيدگي دارند، به خصوص در مناطق حاشيه اي، تحت پوشش اين طرح قرار گيرند.
در حال حاضر بيش از 4 ميليون و 100 هزار نفر كه در حاشيه هاي تهران زندگي مي كنند، تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هستند كه بايد به آنها خدمات دندانپزشكي به صورت مطلوب ارائه شود.
ابوالقاسمي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم كه دندانپزشكان به صورت مشتاقانه در مناطق محروم به صورت موضعي به ارائه خدمات بپردازند؛ چرا كه ما پزشكان مديون اين جامعه هستيم و از هزينه بيت المال تحصيل كرده ايم و بايد از دانش و توانايي ما اين قشر از جامعه نيز بهره بگيرند.
بايد توجه داشت همه جامعه آن افرادي نيستند كه به مطب هاي دندانپزشكي مراجعه مي كنند بلكه برخي از افراد به دليل نداشتن پول، نمي توانند براي گرفتن خدمات دندانپزشكي به مطب ها مراجعه كنند.
وي خاطرنشان كرد: بايد اين امر ترويج شود تا گروهي از رزيدنت ها و فلوشيپ هاي دندانپزشكي به صورت داوطلبانه در قالب اردوهايي به مناطق محروم مراجعه و به صورت رايگان خدمات دندانپزشكي را ارائه دهند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار