ديدار 2 تيم استقلال و الاتفاق عربستان ديروز شنبه 29 بهمن از ساعت 20/17 در ورزشگاه آزادي برگزار شد و استقلال تهران توانست با نتيجه 3 بر يك پيروز شود و به مرحله گروهي رقابت هاي آسيايي راه يابد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، تيم الاتفاق عربستان بدون حضور برانكو سرمربي خود كه چندي پيش هدايت تيم ملي ايران را نيز بر عهده داشت به كشورمان آمد و مقابل شاگردان مظلومي راه به جايي نبرد.
با شروع بازي، الاتفاقي ها عملكرد بهتري داشتند و توانستند تا حدود 10 دقيقه كنترل بازي را در اختيار خود بگيرند ولي رفته رفته آبي پوشان به خودشان آمدند و بر جريان بازي مسلط شدند از دقيقه 10 تا گل اول مسابقه، فرصت ها و موقعيت هاي زيادي براي هر دو تيم بوجود آمد كه به گل تبديل نشد كه البته سهم استقلالي ها در كسب اين موقعيت ها بيشتر بود ولي اين فرصت ها با بي دقتي مهاجمان و يا عكس العمل دروازه بان و خط دفاع خنثي مي شد.
دامنه حملات آبي پوشان گسترده تر شد تا اينكه در دقيقه 38 مسابقه خسرو حيدري از پشت محوطه جريمه توپ را به علي حمودي رساند و حمودي نيز با يك پاس عرض، يركوويچ را صاحب توپ كرد تا گل اول استقلال به ثمر برسد.
هر دو تيم پس از به ثمر رسيدن گل، بارها سعي كردند تا توپ را از خط دروازه يكديگر عبور دهند كه موفق نشدند.
با شروع نيمه دوم و در دقيقه 60 مسابقه يوسف سالم در يك موقعيت تك به تك با رحمتي توانست تك گل تيمش را به ثمر برساند و بازي را به تساوي 1-1 بكشاند اما شاگردان مظلومي دوام زيادي به شادي عربستاني ها ندادند.
در دقيقه 62 آرش برهاني با پاس حرفه اي خود، خسرو حيدري را صاحب توپ كرد تا وي بتواند با ضربه اي محكم گل دوم ا ستقلال را درون دروازه الاتفاق بنشاند،در دقيقه 65 مسابقه نيز آرش برهاني كار را براي عربستان تمام شده كرد و از پشت محوطه جريمه و عبور از خط دفاع الاتفاق گل سوم تيمش را به ثمر رساند تا اين نتيجه 3 بر يك تا پايان مسابقه حفظ شود و استقلال در ميان بيش از 63 هزار تماشاگر تيم الاتفاق عربستان را شكست دهد و به عنوان سومين سهميه ايران به رقابت هاي مرحله گروهي آسيا راه پيدا كند.
استقلال با ورود به مرحله بعد، در گروه اول با تيم هاي نسف قاري ازبكستان، الريان قطر و الجزيره امارات هم گروه شد و تيم الاتفاق عربستان نيز بايد در مسابقات AFCكاپ با تيم هاي الكويت كويت، العهد عربستان و بي اسپورت مالديو به رقابت بپردازد.
2 تعويض تيم استقلال تهران در ديدار با الاتفاق يكي در دقيقه 66 مسابقه رخ داد كه اسماعيل شريفات به جاي يركوويچ وارد ميدان مسابقه شد و ديگري نيز دقيقه 85 بازي بود كه آرش برهاني جاي خود را به محسن يوسفي داد.

گفتني است، قضاوت اين ديدار بر عهده والنتين كووالنكو بود كه با همكاري رافائل الياسوف و مامور سايد كاسيموف به داوري در اين ديدار پرداخت و به يركوويچ و برهاني از استقلال تهران و صالح الصغري از الاتفاق اخطار داد.
نكته قابل توجه دراين ديدار اين بود كه مجتبي جباري پس از هفته ها دوري از ميدان دراين ديدار بازي كرد و هم چنين استقبال هواداران سرخ نيز از اين ديدار ستودي بود ويژه اينكه حضور علي پروين درورزشگاه آزادي موتور انگيزه قوي براي شاگردان مظلومي شد./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار