مردم زماني كه به نيشابور سفر مي‌كنند اغلب به بازديد از آرامگاه هاي خيام، عطار و قدمگاه مي روند اما در كنار اين جاذبه ها دهكده اي چوبي در اين شهر قرار گرفته كه همه‌ بناهاي آن از جمله مسجد، بازار و رستوران آن كاملاً از چوب ساخته شده و زيبايي اين منطقه را دو چندان كرده است.

به گزارش

خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران،

نيشابور را اغلب مردم با عطار، خيام، كمال الملك و البته قدمگاه مي شناسند و در كنار تمام جاذبه هاي طبيعي و قديمي اين شهر يك جاذبه گردشگري منحصر به فرد در قرن معاصر در آن ايجاد شده است.

دهكده چوبي همانطور كه از نامش پيداست شامل كتابخانه، رستوران، سوئيت، بازار و از همه مهمتر مسجدي است كه از چوب ساخته شده است.

اين مسجد داراي معماري منحصر به فردي است كه براساس شرايط اقليمي ساخته شده و حتي موريانه و سايه چوبخوران و برف و باران هم تا به امروز آسيبي به بناهاي اين دهكده وارد نكرده است.

دهكده چوبي روي بخشي از يك زمين 10 هكتاري قرار گرفته و موزه، رستوران، فروشگاه، آلاچيق، سوئيت و مسجد چوبي در آن قرار گرفته است.

در دهكده چوبي سوئيت هايي براي مسافران از اسكلت هاي چوبي ساخته شده است اما از آنجا كه اين سوئيت ها را تنها براي فصل پر گردشگر تابستان در نظر گرفته شده در فصل سرما امكانات لازم را نداشته و گردشگران بايد به شهر بازگشته و از هتل هاي شهر نيشابور استفاده كنند. براي رفتن به دهكده چوبي در نيشابور از دو مسير در جاده فضل ابن شاذان و سه راهي تربت حيدريه بايد گذر كرد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار