مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان و استاد دانشگاه شهید باهنر گفت: برای رسیدن به اهداف باید استراتژی تعیین شود و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در دوره آموزشی مدیریت زمان با اشاره به اینکه مجموعه هدف از مدیریت زمان تکمیل مهارت‌های فردی برای رسیدن به اهداف است و اظهار داشت: گام نخست در این زمینه شناسایی خواسته‌های خوب و بد و گام دوم سازماندهی اهداف و سپس برنامه‌ریزی همراه با برداشتن گام‌های موثر به سوی اهداف عامل موفقیت می‌شود.

مهدی ابراهیمی‌نژاد تعیین اهداف دقیق و روشن و درجه‌بندی کارها به پنج دسته شامل مهم فوری، مهم غیر فوری، فوری غیر مهم، کم اهمیت و غیر فوری و نیز کارهای بیهوده و وقت‌گیر را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: براساس اصل پارتو 20 درصد کارهای ما مهم است که 80 درصد منافع ما را تامین می‌کند و باید جزو اولویت‌های نخست کاری ما باشد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف باید استراتژی تعیین شود و برای آن برنامه‌ریزی کنیم که در این صورت می‌توان حتی تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کرد و تشخیص دادن اولویت و اقدام در راستای آن موفقیت در مدیریت زمان را به دنبال دارد و شناسایی عوامل اتلاف وقت و راه‌های مقابله با آن نیز در این مسیر اهمیت به‌سزایی دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.