اين روزها و با وجود فرصتي كمتر از سه ماه تا برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران سال 1391 قدم هاي سست نويسندگان در ارائه آثار مناسب براي ارائه به اين نمايشگاه بين المللي پايه هاي هميشه استوار آن را به لرزه درآورده است.

باشگاه خبرنگاران

، پايه هايي كه به گمان اكثر كارشناسان و صاحبنظران در سال هاي گذشته روند استحكام هر چه بيشتر را پيموده امسال در لبه پرتگاه زوال قرار گرفته و سعي در محكم كردن زيربناي خود بر روي راهي ناهموار از ميان نويسندگان بي تمايل به خلق آثار جديد و در خور ارائه به مخاطبان جهاني دارد.

غافل از اينكه گاه در لحظه لزوم قلم نويسنده خشك شده دكان و كار و بار او با تاثير پذيري از دشواري هاي موجود بر سر راه چاپ و نشر آثار بسته مي‌شود.

اين بن بست حرفه اي زماني چشم ها را به خود خيره مي‌كند كه برخي از نويسندگان با خيالي راحت و بدون دغدغه رساندن آثار خود به نمايشگاه سخن از امن و امان بودن بازار كتاب زده و لبخندي نه چندان شيرين به گوشه لب مي‌نشانند.

اينجاست كه بايد گفت لبخندهاي خشكيده بر روي لب ها، گواه نوشيدن زهر نااميدي و ياس حاصل از ناتواني از حل مشكلات موجود است.

بنابراين بهتر است كه مسولان به جاي دادن وعده‌هاي محصور و منحصر به برخي از ژانرهاي ادبي دست ها را براي كمك به تمامي نويسندگان دراز كرده و با تسهيل مراحل اداري چاپ و نشر در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي كمر به ياري فرهنگ كشور در گذر از راه جهاني شدن ببندند./ي2

يادداشت از نسرين خداياري.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.