وزير جهاد كشاورزي گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان برنامه پنجم توسعه، شاخص سلامت غذا در كشور 25 درصد رشد خواهد يافت كه افزايش بهره گيري از روش بيولوژيك براي مبارزه با آفات و بيماري ها اصلي ترين قدم در جهت ارتقاء شاخص سلامت غذا است.

محمد صادق خليليان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اين رويكرد در طول شش سال اخير حداقل 25 درصد مصرف سموم شيميايي در توليد بسياري از محصولات كاهش يافته است.
وي با اشاره به افزايش 10 درصدي توليد غلات در سال آينده تصريح كرد: با اين افزايش توليد يك گام  در جهت بالا بردن امنيت غذايي و خودكفايي بر مي داريم.
خليليان تامين بسياري از محصولات مورد نياز كشور را از توليدات داخلي دانست و گفت: از جمله اين محصولات مي توان به گوشت مرغ، تخم مرغ و شير كه توليد آن از مرز 10.5 ميليون تن گذشته استT، اشاره كرد.
وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: هم اكنون در كشور 130 ميليون راس دام وجود دارد كه ميزان تامين 90 درصد گوشت قرمز مورد نياز كشور از اين تعداد دام انجام مي شود.
وي با اشاره به افزايش توليد در بخش باغات گفت: ميزان توليد محصولات باغي هم اكنون به مرز 17.5 ميليون تن رسيده است كه با اين ميزان توليد ميوه شب عيد سال 91 را به طور كامل از محصولات داخلي تامين خواهيم كرد./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار