معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ارزان‌سازي سفرهاي داخلي را از اولويت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي برشمرد و تاکيد کرد بايد بسترهاي لازم براي ارزان‌سازي سفر در دستور کار مديران قرار گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی ، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري سیدحسن موسوي در گردهمايي معاونين گردشگري سراسر کشور که در تهران برگزار شد با اشاره به اين موضوع گفت: کشور ما به دليل دارا بودن پتانسيل ويژه و چهار فصل بودن از توانمندي بالايي براي جذب گردشگر برخوردار است و به همين دليل بايد سعي شود سازو کارهاي مربوط به سفرهاي ارزان مورد توجه قرار گيرد.

معاون رئيس جمهور در رابطه با ورود گردشگران به شهرهاي مختلف افزود: اين موضوع مي‌تواند موجب اشتغال پايا در شهرها و استان‌هاي مختلف با جاذبه‌هاي بي بديل طبيعي، تاريخي و گردشگري باشد.

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تصريح کرد: در کنار ايجاد بسترهاي مربوط به سفرهاي ارزان ساماندهي آژانس‌هاي مسافرتي براي جذب هرچه بيشتر گردشگر خارجي به کشور نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي ادامه داد: در صورتي که موفق به جذب گردشگر داخلي و خارجي شويم مشکل اشتغال به طور کامل در کشور رفع خواهد شد.

وي اظهار داشت: ورود گردشگران خارجي به ايران علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار و ارزآوري براي کشور تبليغات مسموم برخي کشورهاي غربي و در رأس آن‌ها ايالات متحده آمريکا را درباره ايران خنثي مي‌کند.

وي با اشاره به اين که ظرفيت‌هاي گردشگري ايران در دنيا بي‌نظير است ادامه داد:‌افراد بسيار زيادي از سراسر دنيا علاقمند سفر به ايران هستند.

مهندس موسوي با اشاره به وجود اماکن مذهبي مهم در ايران از جمله بارگاه ملکوتي حضرت امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: وجود اين حرم نوراني در کنار ساير اماکن مذهبي ديگر در کشور يکي از مهمترين ظرفيت‌هاي جذب گردشگران خارجي است.

وي افزود: با وجود اين اماکن مذهبي ارزشمند در کشور مي‌توان در جذب توريسم مذهبي بسيار موفق عمل کرد کما اين که در حال حاضر بسياري از شيعيان کشورهاي مسلمان خصوصاً کشورهاي حاشيه خليج‌فارس براي سفر به ايران و زيارت اين اماکن مذهبي علاقمند هستند.

معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به ساير ظرفيت‌هاي گردشگري در ايران گفت: از ظرفيت‌هاي موجود در کشور در حوزه ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي نيز مي‌توان در جذب توريست استفاده بهينه کرد.

وي با اشاره به وجود اشياي گرانقدر و ارزشمند و تاريخي در موزه ملي ايران از اين اشياء به عنوان يکي از بهترين و مهمترين ظرفيت‌هاي جذب گردشگر خارجي به ايران ياد کرد.

وي با تاکيد بر جذب حدود 7 ميليون گردشگر خارجي در سال 91 ادامه داد: همه بايد تمام توان خود را براي تحقق اين موضوع به کار گيرند چرا که در صورت تحقق اين اصل مهم سال آينده شاهد کمک فراواني به حل مشکل اشتغال در کشور خواهيم بود.

معاون رئيس جمهور با اشاره به تهديدات کشورهاي خارجي از جمله آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه ايران يادآور شد: اين کشورها با تبليغات مسموم و ناجوانمردانه خود ايران را يک کشور ناامن، جنگ‌زده و به دور از آباداني و توسعه معرفي مي‌کنند.

وي افزود: هدف اين کشورها از اين گونه تبليغات جلوگيري از ورود ميليون‌ها گردشگر علاقه‌مند به ايران است چرا که آن‌ها به خوبي به اين نکته پي برده‌اند که گردشگراني که از ايران بازديد مي‌کنند نظرشان نسبت به قبل از بازديد از ايران درباره امنيت، آرامش، آباداني و توسعه اين کشور پهناور و تاريخي تغيير خواهد کرد.

موسوي با اشاره به راهکارهاي جذب گردشگران خارجي به کشور اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 3 هزار و 700 آژانس گردشگري در کشور مشغول به فعاليت است که اگر هر آژانس بتواند سالانه هزار گردشگر خارجي جذب کند در پايان سال شاهد ورود ميليون‌ها گردشگر خارجي به ايران خواهيم بود.

وي در همين رابطه از معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خواست تا نسبت به ساماندهي آژانس‌هاي گردشگري در کشور و برخورد با آژانس‌هاي متخلف اقدام کند.

معاون رئيس‌جمهور در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به فرارسيدن سال جديد بر برگزاري هر چه باشکوه‌تر جشن ملي نوروز تاکيد کرد.

وي گفت: در حال حاضر بيش از 1100 شهر در کشور داريم که بايد در ورودي و خروجي تمامي شهرهاي کشور پايگاه جشن نوروز تشکيل شود.

وي با بيان اين‌که پيش‌بيني مي‌شود سفرهاي نوروزي امسال از رونق خاصي برخوردار خواهد بود اضافه کرد: بايد اهميت سفرهاي داخلي در بين خانواده‌هاي ايراني ترويج شود.

وي خاطر نشان کرد: چرا که سفرهاي داخلي علاوه بر ايجاد نشاط و شادابي در جامعه به ايجاد مشاغل پايدار نيز کمک خواهد کرد.

موسوي در ادامه بر ارزان‌سازي سفرهاي داخلي و اطلاع‌رساني و تبليغات و معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري شهرها و استان‌هاي کشور تاکيد کرد.

وي با اشاره به برخي راهکارهاي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در خصوص معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري کشور در داخل و خارج اضافه کرد: در نامه‌اي به وزير نفت از اين وزارتخانه خواسته‌ايم از امکانات خود در خارج از کشور براي معرفي و نمايش ظرفيت‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران استفاده کند که مورد موافقت وزير نفت نيز واقع شده است.

وي خاطر نشان کرد:‌ در خصوص لغو رواديد با 60 کشور و همچنين تسهيل در صدور رواديد جلساتي را با وزارت امور خارجه برگزار کرده‌ايم که در اين خصوص موافقت و همراهي وزير امور خارجه را نيز شاهد بوده‌ايم.

در اين جلسه سرپرست اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز با اشاره به تلاش اين اداره کل براي اطلاع‌رساني، معرفي و تبليغ ظرفيت‌هاي گردشگري ايران از حضور پر رنگ اين سازمان در برنامه‌هاي رسانه ملي خبر داد.

مسعود شريفي گفت:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌اي که بين اين سازمان و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منعقد خواهد شد ظرفيت‌هاي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي استان‌هاي مختلف در برنامه‌هاي صدا و سيما به نمايش درخواهد آمد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار