مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه بیش از 80 درصد قبوض به صورت دستی انجام می‌شود ‌گفت: در استان همدان کمتر از 17 درصد مردم قبوض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، مرتضی عزالدین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان در سیستم‌های الکترونیکی از استان‌های پیشرو است، افزود: با وجود اینکه همدان در وجود سیستم‌های الکترونیکی، سرآمد است اما آنچه اتفاق افتاد کمتر از 35 درصد است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح بیان داشت: میزان پرداخت الکترونیکی در زمینه آب رقم خوبی نیست و آخرین آمار 17 درصد است که این رقم روز به روز نیز کمتر می‌شود.توجه به اینکه بسترهای پرداخت الکترونیکی از طریق دولت فراهم شده است، امیدواریم که با آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی بتوانیم به ترافیک داخل شهرها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد به صورت دستی انجام می‌شود، افزود: جوایزی برای پرداخت الکترونیکی در نظر گرفته شده که برای پرداخت الکترونیکی در یک دوره هفت دستگاه دوچرخه به همراه سه LCD ، در دو دوره متوالی 9 دوچرخه و سه LCD و سه دوره متوالی 11 دوچرخه و شش دستگاه LCD به قید قرعه به شهروندان ارائه می‌شود.

عزالدین در ادامه با اشاره به عمده‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح استان ابراز داشت: در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، کبودراهنگ، رزن و بهار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب فعال است که در سال آینده برای شهرستان فامنین نیز در ردیف اجرایی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه همدان دارای پیشرفت فیزیکی 85 درصدی است که در دهه فجر بخش مایع این تصفیه خانه افتتاح شد و در مدار قرار گرفت که در شش ماه نخست سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: تصفیه خانه شهرستان ملایر 100 درصد تکمیل شده است و شبکه جمع‌آوری آن دارای پیشرفت فیزیکی 55 درصدی است.در شهرستان نهاوند تصفیه‌خانه فاضلاب دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی است اما شبکه جمع‌آوری آن دارای 55 درصد پیشرفت فیزیکی است.

عزالدین یادآور شد: تصفیه‌خانه فاضلاب اسدآباد دارای پیشرفت فیزیکی 72 درصد، تویسرکان 70 درصد، کبودراهنگ 100 درصد، رزن با 50 درصد و بهار که با همدان مشترک است، نیز در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش آب 50 پروژه اصلاح شبکه فرسوده و تأمین آب شرب شهری داریم، افزود: بیش از 40 درصد شبکه‌های آب فرسوده است و 30 درصد پرت آب داریم که این یکی از مشکلات عمده ماست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: با توجه به عدم تکاپوی اعتبار این بخش، سالانه باید 150 کیلومتر اصلاح شبکه صورت گیرد اما پیش از 50 کیلومتر تحقق نیافته است.

وی با اشاره به بخش کیفیت آب نیز خاطرنشان کرد: به علت وجود آزمایشگاه‌های مختلف در همدان و تعدد آزمایشگا‌ه‌های آب و فاضلاب خوشبختانه آب‌های استان دارای کیفیت بسیار بالایی است و از لحاظ گندزدایی و کلرزنی بسیار پیشرو بوده است.

عزالدین از فروش انشعاب آب از طریق سامانه 122 خبر داد و گفت: شهروندان دیگر لازم نیست که برای خرید انشعاب به اداره مراجعه کنند بلکه آنها می‌توانند از طریق سامانه 122 با همکاران تماس بگیرند و با ذکر اشتراک همسایه همکاران مراجعه و کارهای اداری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آبفای استان 5 میلیارد و 200 میلیون تومان از مشترکان آبفا طلبکار است، افزود: 30 درصد سیستم‌های اداری استان یک و نیم میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب بدهکارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در توانمندسازی برآورد کل هزینه 10 میلیارد تومان بوده است، گفت: تاکنون 7.5 میلیارد تومان هزینه شده که تنها 1.5 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و فاضلاب 70 درصد مناطق توانمندسازی انجام شده است.امسال برای اصلاح شبکه 3.5 میلیارد تومان ابلاغ شد در حالی که برای 150 کیلومتر اصلاح شبکه سالانه 15 میلیارد تومان مورد نیاز است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.