در سومین جشنواره کار سالم که امروز 29 بهمن ماه در محل همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد از مدیران حامی طرح پایلوت در مدل کار سالم ، تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، این جشنواره با هدف ارتقای سلامت و ایمنی محیط کار و با همکاری انجمن علمی، آموزشی بهداشت ایران انجمن علوم ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، موسسه سلامت پروفسور سمیعی و شورای سیاستگذاری جامعه ایمنی شهر تهران، موسسه تغذیه، سلامت و توسعه و انجمن صنفی کار فرمایان صنعت سیمان آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه دارد.

**80 درصد حوادث شغلی به خطاها و رفتارهای انسانی مرتبط است

پرفسور داوود شجاعی زاده، رئيس این جشنواره در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: دیدگاه ارتقاء سلامت با ورود تکنولوژی جدید در محیط های فرهنگی و اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته و بر روش کار اثر گذاشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر روش کار و تکنولوژی موجب شده 80 درصد حوادث شغلی با خطاها و رفتارهای انسانی مرتبط باشد گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، در حال حاضر درایران کمتر در زمینه فرهنگ ایمنی کار برنامه ریزی مي شود.
رییس شبکه حامیان کار سالم با تاکید بر لزوم توجه جدی به نگاه جامعه نگر در محیط های کاری گفت: توجه به نقش و عملکرد مدیران و فرهنگ سازی دراین زمینه، باید در سه بخش در دستور كار قرار گيرد.
  شجاعی زاده در ادامه افزود: توجه به نقش و توانمندسازی مدیران باید با تدوین برنامه های سلامت انجام گیرد تا نیازهای جسمی و روانی کارمندان در محیط های کاری تامین شود.
وی گفت: جهت ارتقاء ایمنی نیازمند محیط های کاری فعال هستیم.
 

**** مدل کار سالم ارایه شده است

رییس شبکه حامیان کار سالم با اشاره به طراحی و مدل کار سالم در کشور گفت: با طراحی مدل محیط کار بومی کشور، تلاش نموده ایم این طرح با نیاز های مدیریتی ایران منطبق باشد.
وی یاد آور شد: مدل کار سالم در حال حاضر طراحی شده و بصورت پایلوت به اجرا در آمده است که نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

 

*** خصوصیات مدل کار سالم در کشور

پروفسور شجاعی زاده در خصوص ویژگی های مدل کار سالم که به صورت پایلوت به اجرا در آمده است گفت: در این طرح با تغییر در فضای کار ی توانسته ایم کارکنان را توانمند سازیم تا بر سلامت خود تسلط داشته باشند.

** در محیط کار ارتباط مناسب کارکنان موجب تامین بهداشت روانی می شود

وی درادامه افزود: تقویت مهارت های ارتباطی در محیط کار و چگونگی ارتباط مناسب کارکنان موجب افزایش همکاری و حفظ ارزش های انسانی و تامین بهداشت روانی کارکنان در محیط کار می شود.
  شجاعی زاده خاطر نشان کرد: در محیط هایی که همدلی و احترام متقابل بین کار فرمایان و کارکنان وجود دارد، کیفیت محصولات و تقاضا نیز افزایش می یابد.
گفتنی است، در این مراسم از 7 شرکت برگزیده جایزه کار سالم در سال 90 تقدیر به عمل آمد./عط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار