شهردار منطقه 10 از طرح شهردار مدرسه با سابقه طولانی 19 ساله بار دیگر در 10 مدرسه از مدارس منطقه خبر داد.

بهروز محمد زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در راستای افزایش آگاهی های دانش آموزان به موضوعات شهری، لزوم ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت فعالانه شهروندان در اداره امور شهری و به منظور آماده سازی نوجوانان و جوانان در تصمیم گیری های شهری؛ طرح شهردار مدرسه به صورت همزمان در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران به اجرا درآمد.
شهردار منطقه 10 تصریح کرد: طرح شهردار مدرسه رویکرد محله گرایی و زمینه ساز تحقق توسعه محلی است و در این طرح دانش آموزان می آموزند چگونه از امکانات متعدد مدرسه به خوبی استفاده و در تصمیم گیری ها شرکت و مسیر امور را مشخص کنند.
وی در ادامه گفت: این طرح که با هدف تامین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه اجرا می شود باعث ارتباط کودکان و نوجوانان در یک رابطه منطقی و غیر مزاحم در اداره مدرسه با مسئولان مدرسه و همکاری و مشارکت آنان می شود.
محمد زاده اظهار داشت: در طرح شهردار مدرسه قوا و انرژی هدایت می شود و آنان در رویارویی با محیط اجتماعی آمادگی کسب می کنند و انضباط اجتماعی را می آموزند.
شهردار منطقه عنوان کرد: طرح شهردار مدرسه تلفیقی از توانمندی های شهرداری و آموزش و پرورش است و عمدتا جنبه تجربی دارد و با تغییرات مثبتی که در نگرش و رفتار نوجوانان ایجاد می کند دانش آموزان را برای برخورد مثبت با مسائل اجتماعی آماده می سازد و دانش آموزان دیگر در محیط مدرسه نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیست و داشتن مدرسه خوب، زیبا و سالم در سایه مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری با مسئولان مدرسه دنبال می کند این مشارکت معنادار و آگاهانه به خواسته از میل باطنی آنان است و او را در بهسازی محیط آموزشی آماده می سازد و در او احساس رضایت و تعلق خاطر ایجاد می کند.
وی خاطر نشان کرد: در منطقه 10، پنج واحد آموزشی دخترانه و پنج واحد آموزشی پسرانه در مقطع راهنمایی مجری طرح هستند و قریب به 4 هزار و پانصد نفر دانش آموز در روز یازدهم آبان پای صندوقهای رای رفتند و کاندیدهای مورد نظر خود را انتخاب کردند./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.