یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: آنچه که در طی شبانه روز می خورید، بر چگونگی خواب و بیداری و فعالیت های مختلف شما تأثیر می گذارد.

پیمان عزیز محمدی ،فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوع تغذیه انسان به صورت مستقیم و غیر مستقیم برروی اغلب اعمال بدن اثرگذار است و در واقع می توان گفت که کیفیت زندگی انسان تا حد زیادی با تغذیه در ارتباط است.

وی افزود: هر انسانی در طی شبانه روز باید بین 6 تا 8 ساعت بخوابد و اگر این میزان رعایت نشود مشکلات، اختلالات، عوارض و بیماری های مختلفی در انتظار فرد خواهد بود.

عزیز محمدی با بیان اینکه تغذیه سالم و اصولی، یکی از راهکارهای مهم داشتن خوابی آرام است تأکید کرد: مطالعات مختلف نشان می دهند که آنچه در طی شبانه روز می خورید بر چگونگی خواب و بیداری و فعالیت های مختلف شما تأثیر می گذارد.

وی ادامه کرد: غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان، از جمله غذاهایی هستند که می توانند فرد را خواب آلود کرده و در واقع موجب نوعی خستگی شوند.

عزیز محمدی با اشاره به اینکه کربوهیدرات ها در ترکیب با پروتئین ها موجب القای خواب می شوند یادآور شد: یک غذای حجیم، به ویژه غذاهایی که به صورت همزمان از کربوهیدرات و پروتئین تشکیل شده اند می توانند موجب بروز خستگی در هر زمانی از شبانه روز شوند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم اظهار داشت: کافئین موجود در غذاها و نوشیدنی های مختلف نیز به عنوان مواد محرک موجب بروز احساس خستگی و خواب آلودگی در انسان می شود.

وی علاوه بر موارد فوق، خوردن مواد غذایی تند قبل از خواب مانند سیر و فلفل و همچنین دیر شام خوردن نیز موجب اختلال در خواب شده و حتی به انسان احساس بیداری کاذب می دهد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار