رئيس جمهور پاکستان گفت: پاکستان در صورت هرگونه تجاوز خارجي به ايران، از تهران حمايت مي‌کند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، آصف علي زرداري روز جمعه (۲۸ بهمن، ۱۷ فوريه) در يک نشست مطبوعاتي مشترک همراه با محمود احمدي نژاد و حامد کرزي همتايان ايراني و افغان خود، خطاب به خبرنگاران گفت :اسلام آباد هيچ گونه کمکي به واشنگتن در زمينه جنگ با ايران نخواهد کرد.

واشنگتن و تل آويو در تلاش براي متوقف کردن برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران، جمهوري اسلامي ايران را مکررا با گزينه حمله نظامي تهديد کرده‌اند و اين در حالي است که برنامه هسته‌اي تهران تحت نظارت دقيق بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دارد.

جمهوري اسلامي ايران به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (NPT) و عضوي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دست‌يابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي را دارد.

رئيس جمهور پاکستان در ادامه خاطر نشان کرد:اسلام آباد اجازه نمي‌دهد فشارهاي خارجي بر روي روابط پاکستان با ايران تاثيري بگذارد. 

گفتي است ؛ قرار است به وسيله خط لوله انتقال گاز ايران - پاکستان، روزانه ۲۱.۵ ميليون متر مکعب گاز طبيعي ايران به پاکستان صادر شود.

لازم به ذکر است ، حداکثر ظرفيت انتقال روزانه گاز از خط لوله ۵۶ اينچي مذکور ۱۱۰ ميليون متر مکعب است و اين خط لوله ۹۰۰ کيلومتر فقط در خاک ايران، از عسلويه در استان بوشهر تا ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان را دربر مي‌گيرد./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار