مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی‌امین جشنواره فیلم فجر عصر پنج‌شنبه 27 بهمن با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری معاون امورسینمایی وزیر و رئیس سازمان سینمایی، محمد خزاعی دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جمعی از مدیران، سینماگران و اهالی رسانه در سینما آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران؛مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی‌امین جشنواره فیلم فجر عصر پنج‌شنبه 27 بهمن با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،جواد شمقدری معاون امورسینمایی وزیر و رئیس سازمان سینمایی، محمد خزاعی دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جمعی از مدیران،سینماگران و اهالی رسانه در سینما آزادی تهران برگزار شد.

مهدی‎پور:با همدلی می‌توانیم به سینمای شریف و در خور ملت ایران دست یابیم
 

در این مراسم محمدحسین مهدی پور مدیر بخش تجلی اراده ملی گفت:کشورهای غربی سرزمین ما را به لحاظ سیاسی،اقتصادی و هنری مورد حمله قرار می‌دهند و به همین دلیل لازم است تا مراقبت خاص از حوزه فرهنگ و سینما که سینما اصلی‌ترین آن است، به طور جدی و کارآمد صورت گیرد. امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و تبلیغات دروغ، مقاصد شومی در سر می‌پروراند که ما باید با کمک هم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی توسط رسانه سینما جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: تنها با همدلی می‌توانیم به سینمای شریف و در خور ملت ایران دست یابیم. طی چند روز گذشته جشنواره فیلم فجر سهم قابل توجهی از صحبت‌ها و بحث‌های رسانه‌ای را به خود اختصاص داده بود، زیرا بیشتر نیازهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه ما از طریق سینما جبران می‌شود.
مهدی‌پور گفت: در ادامه باید به این موضوع اشاره کنم که اختتامیه امروز به معنای شروع طرح تجلی اراده ملی برای اهداف بلند و تاثیرگذار است و لازم می‌دانم از زحمات حسینی وزیر ارشاد، شمقدری معاون سینمایی وزیر و خزاعی دبیر سی‌امین دوره از جشنواره تشکر ویژه داشته باشیم.

علی استون: اسلام من را به دین خودش دعوت کرد
 

در ادامه مراسم؛شان (علی) استون پسر الیور استون کارگردان هالیوود که به تازگی به دین مبین اسلام مشرف شده است،گفت: خیلی تشکر می‌کنم از مردم سرزمین ایران، به امید اینکه برگردیم و فیلم‌های مشترکی بسازیم.زمان و شرایطی خاص در تاریخ ایجاد شده که بتوانیم این موضوعات را به غرب منتقل کنیم و امیدوارم ایران آینده‌ای روشن و پر از شکوفایی داشته باشد و جهان در صلح باشد.
وی همچنین درخصوص مسلمان شدن و تغییر نامش از «شان» به «علی» گفت:علت مسلمان شدنم، انتخاب شخصی خودم بود واین که اسلام دین بی‌نظیری است.من سعی کرده‌ام شاگرد خوبی در دین اسلام باشم. من همیشه به یک خدای واحد اعتقاد داشتم و دین اسلام من را به دین خودش دعوت کرد.

وزیر ارشاد:همه مسئولان و مدیران، باید به سینما توجه کنند
در ادامه مراسم،سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و گفت:تشکر و تقدیر دارم از همه نهادها و سازمان‌هایی که در امر تشویق و تکریم از فیلم‌های سینمایی شرکت داشتند و قطعا بشارت و تقدیر تاثیر بیشتری دارد تا این که صرفا اشکالات و ایرادات بخواهد مطرح شود. البته ما پذیرای نقد هم هستیم. همه کسانی که اهل هنر، فضل و علم هستند، انتظار دارند که بعضی‌ها، کار آنها را زیر ذره‌بین قرار دهند و اشکالات و ایرادات کاری آنها را به آنها بگویند، اما تبع انسان به گونه‌ای است که با تکریم و تشویق بهتر می‌تواند به کار خودش ادامه دهد، بنابراین جای دارد از تمامی نهادهایی که در برپایی تجلی اراده ملی حمایت کرده‌اند، تشکر کنم. انتظارمان از نهادها و موسساتی است که امسال مشارکت نکردند که اینها نیز اعلام کرده‌اند برنامه هایی جداگانه خواهند داشت و امیدوارم حامی جدی سینمای ایران باشند.
وی افزود:شب گذشته دیداری با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب داشتیم که وقتی جلسه تمام شد من اشاره‌های به فیلم‌های جشنواره کردم تا ایشان ملاحظه فرمایند که ایشان فرمودند به زودی شروع می‌کنیم، وقتی که رهبر انقلاب با آن همه مشغله و مسئولیت و کارهای فراوان، این اعتنا و عنایت را به اهالی سینما دارند و فیلم‌ها را می‌بینند و تشویق می‌کنند، قطعا همه مسئولان و مدیران، باید این توجه را داشته باشند، به خاطر تاثیری که سینما در زندگی مردم می‌تواند داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور «علی استون» اشاره کرد واظهار داشت:واقعا اگر اسلام که مظهر زیبایی و کمال است به خوبی به همگان معرفی شود،همه مردم دنیا جذب آن می‌شوند و چه زیبا انتخاب کرده «استون» نام «علی» را برای خود انتخاب کرده که بعد از پیامبر اسلام بزرگ‌ترین شخصیت اسلام است. بله، اگر اسلام به معنای واقعی خودش معرفی شود، قطعا دیگران به آن گرایش پیدا خواهند کرد. امیدوارم روز به روز ما شاهد این زیبایی‌ها باشیم که فیلم‌های ما وقتی که در هر کجای دنیا نمایش داده می‌شوند، بتوانند دیگران را به سوی خودش جذب کنند. امسال ما همایش «هالیوودیسم و سینما» را داشتیم و «بیداری اسلامی» را در جشنواره شاهد بودیم. فیلم‌هایی را که نشانگر این موضوعات هستند، باید در این زمینه تولید کنیم و نقاب را از چهره کسانی که دایه صلح و حقوق بشر دارند و می‌بینیم آثار جنایت آنها در دنیا وجود دارد، برداریم.

قاضیانی:ما امسال جشنواره بسیار محترمی داشتیم
در بخشی از این مراسم هنگامه قاضیانی بهترین بازیگر زن سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت:آن شب که سیمرغ گرفتم، نتوانستم حرف‌هایم را کامل بیان کنم.باید از «سعید سعدی»تهیه کننده فیلم تشکر کنم. آن شب وقتی او را برای تقدیر به روی سن دعوت کردند مردم برای او خیلی کم دست زدند،چقدر حافظه ما انسان‌ها کوتاه است. ما انسان‌ها بسیار فراموش‌کار شده‌ایم و ما ایرانی‌ها بیشتر... سعدی همان کسی است که به خاطر تهیه‌کنندگی فیلم «اینجا بدون من» افتخار آفرید.فیلمی که افتخاری برای سینمای ایران شد... وی همچنین تهیه کننده فیلم ارزشمند «گیلانه» بود.
قاضیانی در ادامه با تشکر از محمدخزاعی بابت برپایی یک جشنواره منظم و تشکر از معاونت سینمایی، گفت:ما امسال جشنواره بسیار محترمی داشتیم،به خاطر احترامی که به هنرمندان گذاشته شد و تقدیر و تشکری که بسیاری از مهمانان خارجی از ما داشتند و از این بابت خوشحال هستم.
در بخش دیگری از این مراسم،«فرشته مهدی زاده» تهیه کننده فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» بیان کرد: خوشحالم که عنوان یک زن توانستم فیلمی شریف و انسانی بسازم، تشکر از تمامی کسانی که من را حمایت نکردند و عاملی شدند تا من عزم خود را جزم کنم تا این فیلم را بسازم./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار