سينما به عنوان ابزار فرهنگ سازي در راستاي برقراري ارتباط با مردم و در نگاهي گسترده به جوامع بين المللي باعلوم روانشناسي و جامعه شناسي پيوند خورده است.

عليرضا رئيسيان،کارگردان سينما به خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت:سينما علاوه بر يدک کشيدن عنوان صنعت به مقوله فرهنگ و هنر آراسته شده است.
وي افزود:سينما به عنوان ابزار فرهنگ سازي در دنيا و براي برقراري ارتباط با مردم در جوامع مختلف بايد در مسير رعايت فاکتورهاي مهم حرکت کند.
اين کارگردان سينما تصريح کرد:سينما يک رسانه قدرتمند مردمي است که نمي تواند جدا از اصول و قواعد شناخت علومي مانند جامعه شناسي و روانشناسي باشد.
رئيسيان اضافه کرد:محور ساخت هر فيلم در هر ژانري؛خلق شخصيت هاي مختلف است که از طريق فيلمنامه جايگاه آنها در قالب فيلم بيان و به مخاطبان عرضه مي شود.
اين کارگردان سينما ادامه داد:‌شخصيت پردازي در فيلم ها با کنش و واکنش هاي فردي زيادي که در درون جامعه وجود دارد،‌در بدنه چرخه ساخت فيلم شکل گرفته و بيان مي شود.
رئيسيان ابراز داشت:فيلمساز براي رونمايي از مسائل در قاب تصوير نيازمند برخورداري از اطلاعات و آگاهي هاي خاص است که از روي مطالعه علومي مانند روانشناسي و جامعه شناسي انجام مي دهد،بدست خواهد آورد.
رئيسيان بيان کرد:‌درک اين موضوعات از طرف سينماگر مي تواند پل ارتباطي قوي ميان فيلم و مخاطب برقرار کند که در نهايت به قبولي کارنامه فيلمساز منجر مي شود.
اين کارگردان سينما اظهار داشت:‌سختگيري نسبت به موضوعات و جمع آوري عوامل حرفه اي در ساخت فيلم باعث شده تا دوري من از سينما مدت طولاني به طول بينجامد.
رئيسيان تأکيد کرد:در شرايط فعلي مسائلي برروي ساختار سينماي کشور حاکم است که با روحيه من سازگار نيست به همين خاطر تمايل زيادي به فعاليت در سينما ندارم.
اين کارگردان سينما افزود:من يکي از فيلمسازاني هستم که تاکنون از موهبت بودجه دولتي و استفاده آن براي ساخت فيلم بي بهره بوده ام و در اين مورد کمکي به من نشده است.
رئيسيان اضافه کرد:سينما همانند ساير صنايع وقتي قدم در راه رشد و پويايي مي گذارد؛نياز به کمکهاي گسترده مادي دارد و اختصاص بودجه به اين صنعت خوراک سينما به شمار مي رود.
اين کارگردان سينما تصريح کرد:تاکنون اختصاص بودجه به سينماي ايران از طريق مديران ارشد حوزه فرهنگ و هنر در اين صنعت جرياني طبيعي داشته كه با برنامه هاي مخرب همراه بوده است.
رئيسيان ادامه داد:‌تزريق بودجه اي کامل به صنعت سينماي کشور در دوران مديران مختلف به دليل اعمال سياستهاي غلط پديد آورنده انبوهي از مشکلات و حواشي در اين صنعت بوده است.
رئيسيان بيان کرد:تزريق بودجه هاي کلان و ميلياردي به صنعت سينماي کشور راه حل مناسب حذف مشکلات و کمبودها نيست.
اين کارگردان سينما تأکيد کرد:با شيوه ها و برنامه ريزي نامناسب و اجراي اين طرح ها در قالب تقسيم بودجه در سينماي کشور اوضاع اقتصادي در اين صنعت به مرور زمان آشفته تر مي شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.