صادرات ايران به آلمان يك هزارم واردات آلمان از كل جهان است.

شريفي فعال اقتصادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در حاشيه همايش تجار ايران و آلمان، كه چهارشنبه شب در هتل سيمرغ برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: هم اكنون واردات ايران از آلمان حدود 4 هزارم صادرات آلمان به دنياست.

وي ادامه داد: در شرايطي كه هزينه هاي جانبي تجارت و صادرات به واسطه تحريم ها براي تجار ايراني بالاست، ميزان صادرات ايران به آلمان در سال 2010 ميلادي يك ميليارد و 130 ميليون دلار بوده است.

شريفي با اشاره به اينكه ميزان واردات ايران از آلمان در سال 2010 كمي بيشتر از 5 ميليارد دلار بوده است، اظهار داشت: تجارت در جهان امروز يك امر دو طرفه است و با توجه به سوابق تجاري و اقتصادي ايران و آلمان اين ميزان داد و ستد به هيچ وجه مطلوب طرفين نيست.

وي با تاكيد بر يك تعامل دوطرفه براي توسعه روابط اقتصادي و تجاري ميان ايران و آلمان، خاطرنشان كرد: ما فعالان اقتصادي هميشه اعلام كرديم كه اقتصاد قدمتش از سياست بيشتر است و بايستي به سمت سياست اقتصادي برويم و نه اقتصاد سياسي.

شريفي با بيان اينكه در شرايط فعلي بزرگترين مشكل بازرگانان و تجار ايراني نقل و انتقال پول است، اظهار داشت: بايد با برگزاري همايش ها و نمايشگاه ها علاوه بر شناسايي شركاي تجاري خود، خود را نيز به بهترين شكل ممكن به شركايمان معرفي كنيم.

وي افزود: بازرگانان و تجار ايراني در واقع با برگزاري چنين همايش ها و نمايشگاه هايي، به هرگونه تجارت آزاد در جهان پاسخ مثبت مي دهند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار