در مراسم پاياني بخش تجلي اراده ملي جشنواره‌ي فيلم فجر با حضور وزير ارشاد،رييس سازمان سينمايي و دبير جشنواره از "علي استون" فيلم‌ساز هاليوودي كه به تازگي به دين اسلام مشرف شده تقدير شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در اين مراسم كه شامگاه گذشته27 بهمن ماه در سينما «آزادي» تهران برگزار شد،علي استون در سخناني با اشاره به اين مقطع زماني خاطرنشان كرد:زمان خاص تاريخي است و در اينجا هم داستان‌هاي زيادي است كه بتوانيم آنها را به فيلم تبديل كنيم.

استون همچنين اظهار اميدواري كرد: ايران آينده روشن و شكوفايي داشته باشد و در جهان صلح برقرار باشد.

"علي استون" در بخش پاياني سخنانش در پاسخ به دبير جشنواره‌ي فيلم فجر درباره‌ي دلايلش براي پذيرش اسلام، توضيح داد: دانشجوي تاريخ بودم و ساليان سال تاريخ خواندم.اديان مختلف را مطالعه كردم و مقطعي كه مسلمان شدم انتخاب شخصي بود، به هر حال من به خداي واحد معتقد بودم، اسلام مرا به خودش دعوت كرد.

در ادامه دكتر سيدمحمد حسيني،جواد شمقدري و محمد خزاعي از علي استون تقدير كردند.

تقدير و تشكر تاثير بيشتري دارد تا فقط انتقاد

بنا بر اين گزارش،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سخنانش را با خيرمقدم آغاز كرد و از نهادها و سازمان‌هايي كه در تجليل از سينماي ايران مشاركت داشتند، تشكر كرد و ادامه داد:قطعا تقدير و تشكر تاثير بيشتري دارد تا فقط انتقاد؛البته ما پذيراي نقد هستيم تا كار ارتقاء پيدا كند اما با تكريم، انسان بهتر مي‌تواند به كار خودش ادامه دهد.

سيدمحمد حسيني در عين حال گفت:‌انتظار داريم از نهادهايي كه امسال مشاركت نكردند برنامه‌هاي جداگانه‌اي براي سينما داشته باشند و حتما اين برنامه‌ها برگزار شود.

وي با اشاره به ديدار شب گذشته‌اش با مقام معظم رهبري گفت:من به ايشان گفتم فيلم‌هاي جشنواره آماده است تا ايشان ببينند و ايشان هم قرار شد،تماشاي فيلم‌ها را به زودي آغاز كنند.

حسيني تصريح كرد:وقتي مقام معظم رهبري با همه مسووليتشان اين احترام و عنايت را به آثار سينمايي دارند،قطعا همه مسوولان بايد اين عنايت را داشته باشند چون سينما تاثيرگذار است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به مسلمان شدن علي استون اشاره كرد و گفت:‌اگر اسلام به عنوان مظهر زيبايي به خوبي معرفي شود،همه مردم دنيا جذب آن مي‌شوند اما اگر عده‌اي از آن فاصله دارند چون ما نتوانستيم اين زيبايي‌ها را منعكس كنيم.

وي تصريح كرد:ان شاء الله آقاي استون صبر و استقامت داشته باشند؛چون ممكن است فردا مورد هجمه قرار بگيرند اما در مسير اين هجمه‌ها ثابت قدم باشند. آقاي استون به دنبال حق و حقيقت بود و ايشان وارد كشتي نجات شدند.

سيد محمد حسيني همچنين با اشاره به سخنراني نكردن دبير جشنواره‌ي فيلم فجر در اين مراسم، گفت: آقاي خزاعي، مرد عمل هستند. ايشان با توجه به نظم و تربيتي كه امسال در جشنواره بود گام بلندي را برداشتند.

وزير ارشاد همچنين گفت:از فيلمسازان تشكر مي‌كنم كه به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي امسال نزديك‌تر شدند.


در مراسم پاياني بخش تجلي اراده ملي جشنواره‌ي فيلم فجر، فرزاد هوشيار مديرعامل برج ميلاد ، سيدحامدطباطبايي از لابراتوار صدا و سيما تقدير شدند.

همچنين رضا سعيدي‌پور مدير پرديس سينمايي «آزادي» ، محمد علي حجازي مدير سالن «ايوان شمس» و جمال عادلي مالك پرديس «كيان» به عنوان بهترين مديران سينماهاي جشنواره‌ي فيلم فجر معرفي شدند.

تقدير از بيژن جباري مدير استديو فيلمساز‌، صادق جوادي مدير صداگذاري استديو فيلمساز‌، ناصر انصاري مديرفني فيلمساز و امير بديع ‌مدير صنايع فيلم ايران از ديگر بخش‌هاي مراسم بخش تجلي اراده ملي بود.

بهترين متصدي نمايش فيلم صفرعلي سليماني از سينما «صحرا» و محمد حميدي از سينما «ماندانا» معرفي شدند.

اما ترلان پروانه بازيگر نوجوان برگزيده، در سخناني گفت:‌ از هيات داوران متشكرم اما آرزو مي‌كنم دنياي‌ رنگارنگ كودكان و نوجوانان جدي گرفته شود.

بازيگر نوجوان «نارنجي‌پوش» از خداوند و خانواده‌اش تشكر كرد و همچنين از معلمان مدرسه‌اش كه در طول فيلمبرداري او را همراهي كردند.

ماشاء‌الله شاهمرداي‌زاده كه براي كارگرداني «پنجشنبه آخر ماه» تقدير شده بود با لهجه‌ شيرينش خاطره‌اي گفت و با اشاره به تشكيل سازمان سينمايي گفت:اگر با هم همدل شويم همه با هم دوست مي‌شويم. امروز سينما سنگر است از آمدن ما ناراحت نشويد ما مي‌آييم كمك.

قدوم علي استون را به اسلام تبريك مي‌گويم

 

هنگامه قضاياني نيز در هنگام تقديرش با اشاره به مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر گفت:‌ آن شب به دليل امواجي كه يازده سال مي‌خواستم منكرش شوم كه در ايران وجود دارد، نتوانستم سخنم را كامل بگويم به هرحال دشمن وجود دارد.

وي سخنانش را اينگونه ادامه داد: من يادم رفتم از بزرگي به نام سعيد سعدي تهيه‌كننده فيلم «روزهاي زندگي» ياد كنم. آن شب، به خوبي آقاي سعدي را تشويق نكردند چون برخي يادشان رفته است، آقاي سعدي همان كسي بود كه فيلم «اينجا بدون من» را تهيه كرد يا فيلم «گيلانه» را براي خانم بني اعتماد تهيه كرد. خيلي ناراحت مي‌شوم كه حافظه‌هاي ما كمرنگ مي‌شود و كم دست مي‌زنيم.

هنگامه قاضياني سخنانش را با تشكر از محمد خزاعي ادامه داد و گفت:‌در سال‌هاي زندگي‌ام هيچ باج كلامي به كسي ندادم اما مي‌خواهم بگويم امسال جشنواره خوب و محترمي برگزار شد.از آقاي شمقدري و حسيني هم تشكر مي‌كنم.

وي همچنين با اشاره به مسلمان شدن علي استون گفت:قدوم علي استون را به اسلام تبريك مي‌گويم.

صفاوردي از مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري ـ پس از تقدير از هنگامه قاضياني گفت: از اصحاب رسانه و سينما مي‌خواهم كه يك مقدار زيبايي‌ها را هم ببيند،چون تصوير كردن زيبايي‌ها كمياب شده است.

فرشته مهدي‌زاده تهيه‌كننده فيلم «يكي مي‌خواد باهات حرف بزند» اظهار خرسندي كرد كه به عنوان زن توانسته يك فيلم انساني و شريف را بسازد و در عين حال گفت: از آنهايي كه از من حمايت كردند تشكر مي‌كنم، البته از آنهايي كه حمايت نكردند نيز تشكر مي‌كنم چون باعث شدند عزم من براي ساخت اين فيلم جزم‌تر شود.

شمقدري:واقعا مستندسازي كار سختي است

داوري‌فر كارگردان «شيخ شوخ كاشي» از جشنواره فيلم فجر براي توجه به بخش مستند تشكر كرد و همچنين گفت: خيلي از سازمان‌ها و ارگان‌هايي كه امشب جايزه دادند مي‌توانستند به سينماي مستند هم توجه كنند.

وي همچنين از مركز گسترش به خاطر تقديرش در اين بخش تشكر كرد.

اين مستندساز با اشاره به شعار جشنواره اميد آگاهي اخلاق گفت:‌بايد از حاج آقا قرائتي كه در ساخت اين فيلم با ما همكاري كردند، تشكر كنم.

حسين شمقدري هم پس از دريافت لوح تقديرش گفت:واقعا مستندسازي كار سختي است.

وي همچنين از مركز گسترش كه به فيلم‌هاي انتقادي هم توجه كرد تشكر كرد.

شفيع آقامحمديان ـ مدير عامل مركز گسترش ـ نيز وعده داد تا فيلم‌هاي اول و مستندي كه در جشنواره فجر شركت كردند، در سطح شهر تهران توسط مركز گسترش به نمايش گذاشته شوند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: ارزيابي داوران مركز گسترش به توليدات خارج از مركز بوده است.

جواد اردكاني نيز هنگام تقديرش گفت:‌فيلم «شورشيرين» در رابطه با شهيد كاوه است و ما به اعتبار شهيد كاوه اينجا هستيم و اگر ما هم اعتبار و آرامشي داريم، به اعتبار شهدا است.

رحماندوست نماينده جمعيت دفاع از ملت فلسطين نيز در سخناني با احترام به شهدا گفت:‌ ما در كشوري هستيم كه بيداري اسلامي از نفس امام (ره) در سال‌هاي انقلاب راه افتاد پس سينماگران ما از بيداري اسلامي جا نمانند.

اطيابي نيز در هنگام تقديرش با اشاره به فيلمش گفت:‌ فيلم ما در رابطه با مسلمانان و نگاهشان به مقاومت است. سعي كردم چهره‌اي از استقامت اسلامي را نشان دهم نه كشوري خاص.

وي تاكيد كرد:با توجه به تهديدات ما نياز به وحدت داريم. مسلمان جنايت نمي‌كند و خانه كسي را خراب نمي‌كند./ه


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.