راه اندازي پايگاه اينترنتي ايران كارتون، انتشار مجلات كاريكاتور و برگزاري دوسالانه كاريكاتور، نقش به سزايي در افزايش آگاهي ها و توانمندي هاي كاريكاتوريست هاي جوان ايراني داشته است.

سيد مسعود شجاعي طباطبايي رئيس خانه كاريكاتور ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه هنرهاي تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در دو دهه اخير، كاريكاتوريست هاي شهرستاني توانسته اند دوشادوش هنرمندان تهران فعاليت كنند و به نقطه اي برسند كه امروز، ما توانمندترين كاريكاتوريست هايمان را در شهرستان ها داشته باشيم.
اين كاريكاتوريست تصريح كرد: گر چه در ساليان گذشته و در اولين دوسالانه كاريكاتور تهران، آمار هنرمندان ايراني حاضر در اين جشنواره را تنها يازده نفر تشكيل مي‌دادند اما اينك با رشدي قابل توجه، بيش از هفتاد درصد شركت كنندگان اين رويداد هنري، از هموطنانمان هستند.
شجاعي طباطبايي ادامه داد: كايكاتوريست هاي ايراني از ميانگين سني پايين تري نسبت به هنرمندان ساير كشورهاي برخوردار اما حائز توانايي هايي فوق العاده هستند و انرژي و استعدادشان در اين رشته مثال زدني است.
وي با اشاره به جنگ فرهنگي و عقيدتي دوران معاصر اظهار كرد: در عرصه جنگ فرهنگي، هنرمندان ما همواره آمادگي مقابله با تهديدات و هجمه ها را داشته و در موارد متعددي موفق به ساختن فرصت از تهديدها شده اند.
اين كاريكاتوريست ضمن اشاره به وضعيت نابه سامان هنر كاريكاتور در مطبوعات، گفت: از آنجا كه مطبوعات ما چندان به اين مقوله اهميت نداده و بستر مناسبي براي كارآزمايي هنرمندان اين عرصه فراهم نيست، طراحان به جشنواره ها روي آورده و بخت خود را در آن عرصه مي‌سنجد كه البته در كسب موفقيت، كارنامه درخشاني از خود به جاي گذاشته اند.
وي ادامه داد: پس از برپايي جشنواره كاريكاتور هولوكاست توسط خانه كاريكاتور ايران، از جانب رژيم صهيوينستي با توهين، تمسخر وحتي تهديد مرگ مواجه شديم ليكن ما در پاسخ به اين تهديد، تنها به تنظيم بيانيه اي محكم بسنده كرديم.
شجاعي طباطبايي افزود: در جنگ فرهنگي امروز شاهديم كه رژيم صهيونيستي با خريد هنرمندان كاريكاتوريست ملت هاي بلوك شرق، در كسب موفقيت و وجهه جهاني مي كوشد در حالي كه متوليان فرهنگ و هنر كشور عزيزمان از فرهنگ نقدپذيري بي نصيب بوده و رسالت سنگين كاريكاتوريست هاي ايراني را مورد اعتنا قرار نمي‌دهند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: الگوي هنرمندان ما در تقابل فرهنگي، قيام ارزشي و عقيدتي حضرت ابا عبدالله(ع) بود كه با شهادت مظلومانه اش، گامي بلند در احياي حق، حقيقت و شريعت اسلام برداشت و فرهنگ اسلامي را جان دوباره اي بخشيد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.