به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در اين همايش دو روزه دكتر احمد روستا، اقتصاددان و كارشناس بازرگاني با بيان اينكه برند ها در دنياي كنوني عصاره اي از جذابيت هاي ظاهري و باطني توليدات و خدمات است، گفت: شناسه يا برند عبارت است از آنچه بتواند باعث سرعت، سهولت و سادگي ارتباط و انتخاب ها و شناسايي شود.
وي افزود: توليد كنندگان و صنعت گران تا مي توانند بايد جاذبه ظاهري كالاها و خدمات ارائه شده خود را تقويت كنند.
وي با تأكيد بر جذابيت هاي رفتاري گفت: اصلي ترين قسمت برند جذابيت رفتاري است و جذابيت مزيت بالقوه و مزيت جذابيت بالفعل است.
وي ادامه داد: برند كليشه اي نيست بلكه ريشه اي و انديشه اي است.
وي با اشاره به اينكه برند پديده تدريجي است نه تزريقي افزود: جذابيت عبارت است از شناسايي و استفاده از انواع جاذبه ها براي جذب، جلب، گرايش و كشش مخاطبان نسبت به برند و بسترسازي براي ارتباط اوليه و حساس شدن به شناسه يا همان برند است.
وي با اشاره به يك ضرب المثل قديمي مبني براينكه هر كه بامش بيش برفش بيشتر گفت: امروزه اين ضرب المثل در بخش برند سازي اين گونه تعريف مي شود كه، هركه نامش نيك، نانش بيشتر.