آيين اختتاميه نهمين جشنواره فيلم فجر مشهد شامگاه ديشب در تالار سينمايي شهيد سيد ابراهيم اصغرزاده برگزار شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در اين مراسم جشنواره فيلم امسال در مشهد را در مقايسه با سال هاي گذشته به لحاظ تنوع و مديريت مطلوب تر توصيف كرد.

سيد جواد جعفري ساخت فيلم با موضوع دفاع مقدس و شهدا و پرداختن به موضوعات فرهنگي و سياسي در قالب فيلم را از ويژگي هاي جشنواره امسال در كشور عنوان و افزود :منتشر شدن عطر و بوی شهدا در جامعه و ایجاد فضایی بسیار خوب در مشهد به وسیله فیلم هایی مانند "شورشیرین" که زندگی شهید محمود کاوه را به تصویر کشیده بود را از ویژگی های این جشنواره دانست .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: استقبال بی نظیر مردم مشهد از فيلم ها و تجلیل از سعید سهیلی هنرمند  برجسته و آشنای خراسانی از دیگر ویژگی های جشنواره نهم است که آن را از جشنواره های سال های گذشته متمایز می نماید.

استاندار خراسان رضوي نيز در آيين اختتاميه اين جشنواره اظهار داشت: هر موضوعي كه هنرمندانه به تصوير كشيده شود در اذهان مي ماند و در قلبها حك مي شود كه فيلم يكي از اين ابزارهاست.

محمود صلاحي با بيان اين كه اگر توليد فيلم متعهدانه و هنرمندانه باشد جاودان خواهد شد، افزود: اين گونه محصول علاوه بر اين كه پيام را خوب به مخاطب منتقل مي كند ابزاري مطلوب براي انتقال مفاهيم به نسل بعد نيز خواهد بود.

وي گفت: در فضاي نابرابر رسانه اي كه دنياي غرب بيشترين مبالغ را صرف از بين بردن ارزش هاي انساني، اخلاقي و ديني مي كند، سينماگران و هنرمندان متعهد مي توانند اين توطئه ها را خنثي كنند.

صلاحي تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي علمي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي در گرو خون شهيدان است و كم ترين وظيفه هنرمندان عرصه سينما در مقابل آنان، توليد آثار فاخر و ماندگار و ساخت زندگي نامه شهدا در قالب فيلم است.

استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر اين كه شهدا نياز به اين كار ندارند، خاطر نشان كرد: اين اقدام بايد با هدف فرا گرفتن درس زندگي از اخلاق و منش جوانمردانه آنان انجام شود.

وي خواستار به راه افتادن نهضت توليد فيلم و سريال در كشور شد و گفت: توليد فيلم ايراني بايد به حدي برسد كه نيازمند خريد فيلم هاي خارجي كه هيچ پيامي براي ايرانيان ندارد، نباشيم.

جواد شمقدري معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين مراسم ضمن تقدير از دست اندركاران جشنواره فيلم فجر، نحوه برگزاري آن را در مقايسه با سال هاي گذشته به لحاظ كمي و كيفي مثبت ارزيابي كرد.

وي گفت: مهمترين رسالت ما در سال جديد احياي مجدد ارزش هاي ديني، انقلابي، دفاع مقدس و هويت ملي در قالب سينماست.

شمقدري وظيفه نخبگان در كشور به ويژه سينماگران را توجه به حوزه جنگ، دفاع مقدس، ارزش هاي انقلابي و ملي و ساخت فيلم در اين زمينه ها دانست و  تصريح كرد: بايد سينماي انقلاب و دفاع مقدس در كشور احيا شود.

جواد اردکانی هنرمند خراسانی و کارگردان برجسته تلویزیون و فیلم "شور شیرین"  به پاسداشت ساخت اين فيلم و به تصوير كشيدن زندگي شهيد محمود كاوه مورد تقدير قرار گرفت گفت : برای جشنواره سال آینده پروژه ساخت فیلم زندگی "شهید شوشتری" را در دست داریم .

 گفتني است در جشنواره فيلم فجر امسال در مشهد 21 فيلم بخش مسابقه جشنواره اكران شد و بيش از 35 هزار نفر از اين فيلم ها ديدن كردند. در اين مراسم از کتاب کانون عکس جشنواره رونمایی و از هنرمندان خراسانی، عوامل ساخت فیلم "شور شیرین" و نیز مادر شهید محمود کاوه تجلیل شد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.