رئيس سازمان بهزيستي گفت: يکي از عناوين 120 گانه سازمان، پيشگيري از اعتياد است و 66 درصد از درمان اعتياد به عهده سازمان بهزيستي است.


به گزارش خبرنگار حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، هاشمي رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به خدمات سي‌ساله سازمان بهزيستي گفت: تنها نهاد انحصاري در عرصه خدمت به معلولين و خدمات اجتماعي سازمان بهزيستي است که حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و سازماني است که در حوزه خدمات اجتماعي پيشگيري ، توانبخشي،‌خدمات تخصصي فعاليت‌هاي زيادي را انجام مي‌دهد و بسياري از افراد در مقاطعي از زندگي با سازمان در ارتباط بوده‌اند.
وي ادامه داد: دسترسي به آمار کارآمد در سازمان بهزيستي از طريق پروژه مهم سامانه جامع اطلاعات اجتماعي ايران و حوزه آماري سازمان که عموماً آمارهايي با بار امنيتي و اجتماعي را ارائه مي‌دهد ، ممکن است و اگر کسي بخواهد در حوزه اجتماعي مطالعه کند بايد آسيب‌ها را بشناسد، تحليل درست داشته باشد، پيش‌بيني کند و با شناسايي نيازهاي آينده و دسترسي به آمار به موقع متفکرانه در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي با نگاهي دقيق به کمک مردم بيايد.
هاشمي با اشاره به نقش آگاهي در پيشگيري از وقوع جرم ابراز داشت: بالا بردن سطح آگاهي مردم و رويکرد رسانه‌اي زمينه پيشگيري و بروز از آسيب‌ها و وقوع جرم را ايجاد مي‌کند و همچنين توجه به اوقات فراغت، توانمندسازي، اشتغال و فقرزدايي مي‌تواند از عوامل بروز بزه جلوگيري کند.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به نقش آموزش ابراز داشت: نگاه صرفاً قضايي به موضوعات اجتماعي ديگر جوابگو نيست و بايد بحث آموزش را از کودکان زير هفت سال و مهدکودک‌ها آغاز کنيم .
وي به غني بودن سازمان از قانون نسبت به سازمان‌هاي ديگر اشاره کرد و به نقش موثر سازمان بهزيستي در درمان اعتياد پرداخت و گفت: يکي از عناوين 120 گانه سازمان، پيشگيري از اعتياد است و 66 درصد از درمان اعتياد به عهده سازمان بهزيستي مي‌باشد که در اين رابطه ظرفيت‌ها ي خود مردم بسيار کارآمداست و اميد که با مشاوره غيرحضور ي بتوانيم خيلي از ناهنجاري‌ها را با يک مشاوره ساده ارتقا دهيم چرا که مبارزه با اعتياد بايد اجتناب‌محور و درمان‌نگر باشد.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به نقش خانواده و تاثير آموزش‌ مهارتهاي زندگي بر افراد ابراز داشت: اگر در خانواده‌اي والدين و فرزندان هر کدام نقش خود را به درستي ايفا کنند آمار طلاق بالا نخواهد رفت بلکه شيب نزولي خواهد داشت و از بسيار ي از معضلات در آينده جلوگيري خواهد شد زيرا بسياري از آسيب‌ها از جمله کودکان بي‌سرپرست، بد سرپرست که توسط سازمان حمايت مي‌شوند نتيجه طلاق هستند.
هاشمي در پايان خاطر نشان کرد: سازمان بهزيستي 140 مرکز دارد که به ارائه خدمات مي پردازند و خدمات ارائه شده در شش ماهه نخست سال نود نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است و از جمله فعاليت‌هاي سازمان خانه سلامت است که افرادي را مديريت مي‌کند که هنوز آسيب نديده‌اند./o
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار