رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از برگزاری کارگاه‌های تخصصی و هفتگی هنر هفتم در مشهد با حضور اساتید مجرب و کارشناس خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمد کاظم دبیری اظهار داشت: سینما به عنوان یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین شیوه‌های هنر بر ذهن و روح بشر، توانایی تغییر و آفت‌زدایی از جوامع بشری را به خوبی در خود دارد.

وی تصریح کرد: دوره‌های عمومی آموزشی پویانمایی (انیمیشن ) با هدف تقویت قوه تخیل، پرورش خلاقیت و بالابردن سطح توان هنری و آشنایی با نحوه و مراحل ساخت فیلم‌های انیمیشن و داستان‌نویسی در روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت 17- 19 در پارک ملت- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) توسط موسسه فرهنگی هنری انیمیشن‌سازان همای شرق در 26 بهمن ماه برگزار می‌شود.

دبیری آشنا ساختن جوانان و نوجوانان با ادبیات سینمای روز و جریان شناسی سینمای ایران و جهان را مهم‌ترین هدف از برگزاری دوره آموزشی کارگاه‌های نقد و تحلیل فیلم کوتاه عنوان کرد و اظهار داشت: جلسات این کارگاه‌های آموزشی روزهای پنجشنبه ساعت 17-19 در آموزشگاه سینمایی موج نو در 27 بهمن ماه شروع به کار می‌کند.

دبیری ادامه داد : کارگاه نقد و بررسی فیلم بلند جمعه هر هفته ساعت 9 تا 12 در سینما قدس توسط موسسه فرهنگی هنری پگاه‌سازان توس پنجم اسفند برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کارگاه نقد و بررسی فیلم مستند توسط شرکت خدمات سینمایی بنیان فیلم توس 4 اسفند ماه در قاسم آباد– بلوار فلاحی 15 مجتمع فرهنگی و هنری سلطانعلی مشهدی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به کارگاه تخصصی و هفتگی نقد و بررسی فیلم‌نامه گفت: روز دوشنبه هر هفته ساعت 16-18 توسط شرکت خدمات سینمایی سیمافیلم در پارک ملت- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از اول اسفندماه میزبان این گروه از هنرمندان است.

وی در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی گفت: در راستای برگزاری جشنواره هنرهای قرآنی مشهد و توجه به مناطق روستایی و حاشیه شهر مشهد 20 محفل انس با قرآن با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها شکل گرفته است که از ابتدای دهه فجر تا پایان سال ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این جلسات قاری، مجری و نیز گروه‌های تواشیح توسط این اداره به مراکز یاد شده اعزام و پنج محفل انس با قرآن تخصصی ویژه بانوان برگزار می‌شود.

دبیری تاکید کرد: در مسیر سعادت مسابقه مفاهیم کاربردی قرآن کریم با مدیریت و اجرای موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وادی وحی است که توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به همراه کتاب به مناطق ارائه می‌شود و در 24 اسفندماه آیین اختتامیه مسابقه قرآنی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این مسابقه ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر مشهد و در اولویت سوم شهرها است که 15 اسفندماه آخرین مهلت ارسال پاسخنامه‌ها به دبیرخانه این مسابقه است و اسامی برگزیدگان 20 اسفندماه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در زمینه دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه پیشواز ورود مقام معظم رهبری به مشهد گفت: حفظ جزء 30، مفاهیم و ترتیل کل قرآن در دو مقطع سنی16 سال به بالا و زیر 16 سال از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است که توسط کانون فرهنگی هنری نور ولایت، مسجد آیت الله فقیه سبزواری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.MEHRAB8.COM ثبت‌نام و در مسابقه شرکت کنند.

دبیری ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین دستگا‌ه‌های دولتی، موسسات و گروه‌های فعال غیر دولتی در راستای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی از مهم‌ترین اهداف است.

وی به سلسله نشست‌های آینده پژوهی اشاره کرد و افزود: چهارمین جلسه این نشست‌ها با حضور رحیم‌پور ازغدی و مدیران شورای محلات و تعدادی از نخبگان شهر سوم اسفندماه در تالار ابن هیثم برگزار می‌شود.

دبیری ادامه داد: نشست سونامی دیجیتال نیز در روز 4 اسفندماه در فرهنگسرای رسانه با حضور استاد نوری برپا می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.