سرپرست اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سالم‌سازی و شاداب‌سازی محیط‌های دانشجویی و خوابگاهی زمینه بسیاری از موفقیت‌های افراد را در دوران دانشجویی فراهم می‌کند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، الهام رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوران دانشجویی فرصت مناسبی برای بالندگی افراد بوده به شرط آن‌که آسیب‌های این دوره به موقع شناسایی، پیشگیری و درمان شوند.

سرپرست اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان داشت: این اداره نگاه پیشگیرانه‌ای به مسایل روانی دانشجویان دارد و در این زمینه طرح و برنامه دارد.

وی ابراز داشت: فعالیت‌های اجرایی اداره مشاوره دانشگاه در سه سطح کلی صورت می‌پذیرد که در هر سطح اقدامات ویژه‌ای در راستای الگوی عمومی بهداشت روانی دانشجویان به عمل می‌آید.

سرپرست اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح کارکردهای عملیاتی این اداره به معرفی این اقدامات برای پیشگیری و رفع مسایل و موانع دانشجویان پرداخت.

سرپرست اداره مشاوره دانشگاه عنوان کرد: در سطح اول پیشگیری، فعالیت‌ها با محوریت فراگیر بودن صورت می‌پذیرد و ارایه اطلاعات به صورت گروهی، یک طرفه، سخنرانی، جزوه و پوستر از این دست می‌باشد و سطح دوم تحت عنوان سطح انتخابی شامل اقداماتی نظیر شناسایی، تشخیص و تعدیل نارسایی‌ها، ناهنجاری‌ها و اختلالات احتمالی در حیطه‌های شناختی، عاطفی و رفتاری است که به صورت مشاوره‌ای انجام می‌شود و سطح سوم با عنوان سطح نشاندار، مربوط به کمیسیون‌های موارد خاص، کمیته‌های روانشناختی و مراجع تخصصی‌تر است.

رحیمی افزود: این اداره فعالیت‌های گسترده‌ای را برای دانشجویان در دستور کار دارد که شامل مشاوره در امور اجتماعی، ارتباطی، اخلاقی، شغلی، ازدواج و خانواده است.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات روانشناختی به همراه گرفتن تست روانی، آموزش و اطلاع‌رسانی در کنار مشاوره‌های روانپزشکی از جمله مواردی است که در آیین نامه اجرایی این اداره مشخص شده است.

این مقام مسئول در اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در راستای اهداف این اداره، اقداماتی نظیر استقبال از دانشجویان جدیدالورود و برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی برای آنان، ایجاد جلسات توجیهی برای معرفی مرکز مشاوره و اخذ تست سلامت روان از این دانشجویان صورت می‌پذیرد که این دست اقدامات برگرفته از سطوح اول و دوم عملکرد این اداره هستند.

رحیمی بیان داشت: در بخش خوابگاهی نیز نشست‌هایی با حضور دانشجویان در زمینه‌های روانی با موضوعاتی نظیر عزت نفس، روش‌های مطالعه و یادگیری، برخورد مناسب با جنس مخالف همواره برگزارشده است.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌هایی برای آموزش قبل از ازدواج و سمینارهایی با محوریت اعتیاد، ایجاد انگیزه و روش مطالعه در کنار تهیه کتابچه‌های آموزشی با عناوین افق تازه، راه زندگی، سخنی با پدر و مادرها و فصل روشنایی از دیگر اقدامات این اداره است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.