شیشه به روش های مختلف از جمله تدخین و خوراکی مصرف می شود اين در حاليست که مصرف خوراکی شیشه در کشور بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  دکتر شهرام نادری عضو هیات رئیسه همایش پزشکان عمومی اظهار داشت: طی سالهای اخیر با ارزان شدن ماده مخدر شیشه مصرف آن رواج یافته که متاسفانه عوارضی بالاتر از عوارض مواد مخدر دیگر مانند تریاک را در پی دارد.
وی اظهار داشت: شیشه عوارض اجتماعی سنگین تری داشته و ایران به دلیل داشتن بیماران زیاد می تواند پژوهش های بسیاری ارائه نماید.
دکتر نادری با اشاره به اینکه شیوه اصلی مصرف شیشه تدخین است یادآور شد: شیشه بصورت خوردن نیز قابل مصرف است ولی شیشه ای که بصورت خوراکی خورده شود جذب و تاثیر کمتری خواهد داشت.
عضو هیات رئیسه همایش پزشکان عمومی با اشاره به اینکه مصرف خوراکی شیشه در ایران بالاتر رفته است ادامه داد: اغلب افراد در شروع مصرف شیشه احساس سرخوشی کرده بی خواب شده و اشتهای خود را از دست می دهد ولی در ادامه مصرف پرخاشگر شده و حرکات غیر ارادی تکرار می شوند.
وی گفت: افزایش میل جنسی نیز از جمله عوارض اولیه شیشه است که پس از مدتی باعث از بین رفتن میل جنسی و حتی عقیمی فرد می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوارض مصرف شیشه بدبینی و شکاک شدن و نیز از بین رفتن هوشیاری است تصریح کرد: در بیماران كشورمان  هذیان ها و توهم ها بیشتر به صورت شنوایی است.
وی اظهار کرد: متاسفانه داروهایی مانند متادون که اثرات تحریک کننده دارند خود اعتیاد آور بوده و رفتارهای فرد را مختل می نماید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای کاهش اضطراب مرحله ترک اولیه می توان از برخی دیازپام های طولانی اثر استفاده کرد ولی برای درمان اعتیاد به شیشه احتمال ایجاد اعتیاد را در پی دارد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار