مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی در جلسه شورای با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه در طول تعطیلات نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد، خواستار تعامل دوسویه بین ادارات اوقاف و سایر دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های نوروز در استان یزد شد.

وی استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات عید نوروز برای ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی را ضروری خواند و بهره‌برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروز و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان را از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

حاتمی بر شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز تاکید کرد و از راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی در امامزادگان و دو موقوفه شاخص و تاریخی امیرچخماق و مسجد جامع یزد خبر داد.

وی راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات را تحولی بزرگ در سازمان اوقاف و امورخیریه عنوان و اضافه کرد: ارائه آموزش‌های منسجم از سوی سازمان مرکزی به نیروهای انسانی، بستر مناسبی برای توسعه شبکه فناوری این مجموعه به وجود آورده است.

حاتمی اجرای همزمان برنامه‌های ابلاغ شده از سوی سازمان اوقاف را برای همه ادارات ضروری خواند و برگزاری جلسات توجیهی روسای ادارات شهرستان با هیئت امنای امامزادگان برای اجرای بهتر برنامه‌های نوروزی را خواستار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این جلسه اوقاف را پیشتاز در اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در ایام نوروز خواند و اظهار داشت: تمام برنامه‌های نوروزی در اماکن مذهبی با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید رادمهر بر فراهم کردن تسهیلات لازم برای جذب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به حضور در اماکن متبرکه تاکید کرد و تهیه نقشه راهنما و بروشور با محتوای معرفی امامزادگان شاخص و برنامه‌های فرهنگی آنها در ایام نوروز در تمام شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های اوقاف برای استقبال از مسافران نوروزی بیان کرد.

وی خدمات‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقمندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه را ضروری خواند و نظارت کامل در بخش خدمات رفاهی و بهداشتی امامزادگان را خواستار شد.

رادمهر از تسهیلات ویژه کتابخانه و موزه امامزادگان در ایام نوروز به میهمانان نوروزی خبر داد و اجرای برنامه‌های قرآنی، راه‌اندازی مهدهای قرآن، راه‌اندازی حلقه‌های معرفت، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اجرای طرح عفاف و حجاب، مراسم ویژه تحویل سال و هفت سین قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام نوروز برشمرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.