مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت:تصویب لایحه قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی نظم دهنده مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

،محمد مهدی مهاجریان مقدم اظهار داشت: با نهایی شدن این مصوبه دستگاههای مرتبط با قاچاق کالا و ارز عزم جدی را برای برخورد با این پدیده خواهند داشت.

وی با اشاره به برخی از نواقص در قانون فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: لایحه قاچاق کالا و ارز که اکنون در شورای نگهبان در دست بررسی است، علاوه بر نظم و سامان دادن پشتوانه خوبی برای مقابله با این پدیده است.

وی بابیان اینکه با تایید نهایی این لایحه 80 درصد از پرونده های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی رسیدگی خواهد شد،افزود:حمایت از تولیدات داخلی از مهمترین ویژه گی های این لایحه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به گزارش اداره کل گمرک خراسان شمالی گفت:براساس این گزارش بیشتر محصولات قاچاق کشف شده در این استان مربوط به کالای آرایشی، بهداشتی و البسه بوده است.

مهاجرانی اظهارداشت:درسال جاری همچنین 51 پرونده قاچاق کالا در گمرک استان به ارزش 2 میلیارد و 448 میلیون و 921 هزار ریال تشکیل شده است.

براساس گزارش گمرک خراسان شمالی، استان با وجود مرزی بودن پایین‌ترین میزان قاچاق کالا را نسبت به سایر استانهای کشور دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.