شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط ناسالم براي گروههاي حساس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه سنجش آلودگي هواي شهر تهران و به نقل از مرکز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا، بر ميزان غلظت کليه آلاينده ها نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است.

بر اساس اين گزارش، ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا در حال حاضر براي گروه هاي حساس ناسالم گرازش شده است.

به گفته اين مرکز به دليل اينکه شاخص کيفيت هوا براي آلاينده دي اکسيد نيتروژن عدد بالاي 200 را در نظر گرفته شده است در تحليل و پيش بيني ايستگاههايي که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 مي باشد منظور نمي گردد.

بنابر اطلاعات رسيده اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در شرايط ناسالم براي گروههاي حساس، افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس،‌ تشديد بيماري قلبي و ريوي، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي،‌ ريوي و افراد مسن است.

در اين رابطه مرکز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا هشدار داد افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي ،سالمندان و کودکان بايد فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را کاهش دهند./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار