انقلاب اسلامی کانون موج بیداری اسلامی را مطرح کرده و برای مناطق محروم و آزادگان جهان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران،‌ دكتر خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت جشنواره بیداری اسلامی برگزار شد طی سخنانی گفت: در میان دانشگاههای دولتی تعداد محدودی از دانشگاههای هنر وجود دارد که از آن جمله دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که از میان آنها دانشگاه تبریز پسوند هنر اسلامی را دارد.
وی افزود: ما معتقدیم که انقلاب اسلامی ایران بنیان گذار بیداری اسلامی است و آن را مطرح کرده و هم اکنون این انقلاب کانون مرکزی موج بیداری اسلامی است بنابراین دانشگاهیان وظیفه خود میدانند که این کانون موج را تقویت کنند تا بیداری اسلامی برای مناطق محروم و آزادگان جهان مطرح شود.
معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار داشت: بعد از شروع موج بیداری در تونس در بیشتر دانشگاههای کشور نشست تخصصی بیداری اسلامی برگزار شد و به زودی با میزبانی دانشگاه امام خمینی و دانشگاه شیراز و سایر دانشگاههای بزرگ کشور نیز میزبان همایش بزرگ بیداری اسلامی هستند.
وی درخصوص جشنواره بیداری اسلامی از دیدگاه هنر تصریح کرد: این جشنواره برای اولین بار در حوزه بیداری اسلامی از نگاه هنر در بخش های هنرهای تجسمی، رسانه ای و سمعی و بصری با موضوع بیداری اسلامی برگزار می شود.
خواجه سروی تصریح کرد: افتتاحیه این جشنواره اول اسفند وافتتاحیه آن مصادف با سالگرد قیام خونین 15 خرداد است.
وی اظهار داشت: وزیر علوم برای سال آینده احکام جشنواره زیتون را صادر کرده که همانند جشنواره فارابی است و البته در این جشنواره زیتون اختصاصا به هنر و معماری اسلامی می پردازد.

***انسجام دادن به خواسته های دانشجویان از جمله اهداف جشنواره بیداری اسلامی
 

سید جلال شربيانی دبیر علمی جشنواره بیداری اسلامی از دیدگاه هنر در ادامه گفت: جشنواره بیداری اسلامی از دیدگاه هنر از همان ابتدا که موج بیداری آغاز شد به وجود آمده بود.
وی افزود: انسجام دادن به خواسته های دانشجویان در خصوص بیداری اسلامی در هنر از جمله اهداف اساسی این جشنواره به شمار می آید چرا که دانشجویان تاکنون به طور متفرق کارهای هنری خود را در زمینه بیداری اسلامی انجام می دادند و در این جشنواره کارهای هنری دانشجویان سازماندهی می شود.
شربیانی اظهار داشت: این جشنواره بیداری اسلامی از دیدگاه هنر دو دبیرخانه یکی در تهران و دیگري در دانشگاه هنر اسلامی تبریز دارد که اساتید، دانشجویان و کارمندان می توانند در آن شرکت کنند.
وی تصریح کرد: امروز با توجه به حجم تبلیغاتی، این جشنواره می تواند موجب تداوم بیداری اسلامی و تبین فرهنگ ظلم ستیزی و معرفی و تشویق استعداد های خلاق با موضوع بیداری اسلامی باشد.
شربيانی خاطر نشان کرد: آثار علاقمندان در نمایشگاه های مختلف ارائه می شود و علاقمندان می توانند جهت هماهنگی به سایتwww.honar bedary.com مراجعه کنند./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار