معاون وزير راه و شهرسازي گفت: از تمامي طرح هاي نوآوران حمايت مالي و مادي مي شود و حقوق معنوي طرح ها حفظ مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمود فاطمي عقدا درنخستين جشنواره ملي نوآوران صنعت ساختمان، كه در هتل المپيك برگزار شد، با بيان اينكه از نوآوري كمتري در بخش ساخت و ساز مسكن كشور استفاده مي شود، گفت: ساليان زيادي است كه از نوآوري جديد در كشور مي گذرد، متاسفانه در چند سال گذشته هيچ طرح و ايده جديدي مطرح نشده است.
وي ادامه داد: در چند دهه اخير شاهد افول نوآوري در اين بخش هستيم و فاصله گرفتن از ارزشهاي معماري ايراني و اسلامي موجب آسيب فراوان به اين بخش شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه نوآوري در كشور بايد تبديل به فرهنگ شود، افزود: مقام معظم رهبري ورود به عرصه نوآوري را تاكيد بسياري كرده اند كه بايد در اين زمينه فعاليت خود را گسترش دهيم.
*** مسكن مهر ساليانه 3 ميليارد گردش مالي دارد
* رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن، در ادامه تصريح كرد: در بخش ساختمان با توجه به حجم بالاي ساخت و ساز، از جمله مسكن مهر كه ساليانه 2500 واحد ساخته مي شود، توجه جدي به نوآوري در اين عرصه تاكيد بسيار مي شود.
فاطمي عقدا در ادامه افزود: با توجه به فعاليت گسترده و افزايش بودجه، تجديدنظر در راهي كه پيموده ايم ضروري مي باشد.
فاطمي عقدا در ادامه تاكيد كرد: مسكن مهر بستري را براي ورود ايده هاي نو ايجاد كرده ايم و ما تاكنون توانسته ايم سيستم ها و سازه هاي جديدي را طراحي نماييم.
وي در ادامه افزود: در ابتداي اجراي طرح مسكن مهر قيمت تمام شده آن مشخص نبود. بسياري از انبوه سازان تمايلي براي ورود به آن نداشتند، در صورتي كه امروز حضور گرم بسياري از انبوه سازان را شاهد هستيم.
فاطمي عقدا خاطرنشان كرد: قيمت گذاري در مسكن مهر بر مبناي توجيه علمي بوده كه اين امر موجب جذب بسياري از انبوه سازان به عرصه ساخت و ساز شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه مسكن مهر ساعتي 3 ميليارد تومان گردش مالي دارد، افزود: براساس چشم انداز 1404 بايستي 24 ميليون واحد مسكن مهر ديگر تامين شود و كمتر صنعتي در كشور وجود دارد كه از چنين امنيت و پايداري برخوردار باشد.
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن در ادامه توضيح داد: براساس سند چشم انداز 1404 ايران بايد از هر جهت در منطقه رتبه اول را داشته باشد و نوآوران جوان با ارائه ايده هاي نوين، ضمن تحقق پيشرفت در عرصه هاي مختلف زمينه لازم را فراهم كنند تا بجاي واردات كالا و فناوري هاي نوين از خارج اين جريان حالت عكس به خود گيرد و كشورمان مركز صدور تازه ترين ابداعات و اقصي نقاط جهان باشد.
وي خاطرنشان كرد: بيشترين معضلي كه در صنعت ساختمان در ارتباط با فناوري هاي نوين داريم، ناشي از غير بومي بودن اين طرح ها است./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار