عضو هیات عامل ایمیدرو ، با تاکید بر جایگاه معادن در توسعه کشور، ‌ارزش معادن در حال بهره برداری را 770میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از «ايميدرو»،‌ ،‌ «وجيه الله جعفري»،‌به برنامه هاي توسعه كشور در اين حوزه اشاره كرد و گفت: بهره گيري از معادن غني و متنوع در ايران نقطه عطفي در توسعه اقتصادي و اجتماعي كشورمان ايجاد مي كند از همين رو ضروري است كه با تمركز بر اكتشاف به عنوان آغازين توسعه اين بخش،‌ بر ثروت و ظرفيت هاي درآمدي بيفزاييم.
معاون وزير صنعت ،‌معدن و تجارت ادامه داد:‌ به طور قطع و يقين افزايش فعاليت هاي اكتشافي ارزش معادن فعال را بيش از پيش افزايش خواهد داد.
وي به برنامه هاي توسعه اي در بخش مواد پايه اي معدني و صنايع معدني اشاره كرد و افزود: بخش بزرگي از اهداف افزايش ظرفيت توليد سنگ آهن ،‌فولاد ،‌مس و زغالسنگ و ... نيازمند رشد سرمايه گذاري در حوزه اكتشاف است به گونه اي كه بتوان توازن در ظرفيت هاي توليد صنايع معدني و مواد پايه معدني ايجاد كرد.
اين عضو هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران صادارت 21ميليارد دلار برنامه چهارم و نيز 10.5ميليارد دلاري سال گذشته اين بخش را يادآور شد و تاكيد كرد:‌ ‌در حال حاضر بيش از 30 درصد از ارزش بومي كشور متعلق به شركت هاي معدني است و در عين حال 32 درصد از كل صادارت غير نفتي دراختيار شركت هاي صنايع معدني قرار گرفته است.
جعفري همچنين بر اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه وجود ده ها طرح معدني و صنايع معدني در ايميدرو ،‌جايگاه شركت هاي خصوصي را در توسعه اين بخش را تقويت و سهم آن ها را در درآمدزايي ،‌افزايش ثروت ملي ،‌توسعه اشتغال و رشد توليد ناخالص داخلي افزايش خواهد داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار