سید ناصر حسینی پور كه به تازگی كتاب "پایی كه جا ماند" از او به چاپ رسیده است گفت:معتقدم جوانان امروز نیز مانند جوانان دوران دفاع مقدس در فرصت مناسب و وقت خطر برای كشور از جانشان می گذرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛سید ناصر حسینی پور ،نویسنده كتاب "پایی كه جا ماند" با بیان این كه در 14 سالگی به جبهه رفته است، گفت:چهارم تیر ماه 67 در 16 سالگی و در عملیات پاتك دشمن در جزیره مجنون در حالی كه بلدچی و راهنمای گردان ویژه شهدا بودم، از ناحیه پا تیر خوردم و اسیر شدم.
او ادامه داد: من تنها نیروی اطلاعات و عملیات بودم كه به اسارت عراقی ها در می آمدم و همه بچه های اعزامی از گردان ویژه شهدا در جاده خندق مردانه مقاومت كردند تا شهید شدند و من نیز سه شب و سه روز با پایی كه قطع شده بود و فقط به رگ و پوستی وصل بود افتاده بودم، نه كشته می شدم و نه به عقب منتقلم می كردند ، بعد از سه روز مرا برای بازجویی به سپاه چهارم عراق و زندان استخبارات نظامی بغداد بردند.
حسینی پور درباره چگونگی نگارش یادداشت هایش در زندان نیز گفت: بر اساس علاقه ای كه در زمان جنگ به ثبت یادداشت های روزانه جبهه داشته ام، در زمان اسارت نیز یادداشت هایم را روی زر ورق سیگار، كاغذ سیمان و حواشی روزنامه های عراق باذكر یك كد یا چند كلمه كوتاه می نوشتم و در لوله عصایم جاسازی می كردم. در شهریور سال 69، زمانی كه آزاد شدم در بیمارستان 17 تموز، در حبانیه از توابع رمادیه این فرصت برایم پیش آمد كه یادداشت هایم را پاكنویس و در قالب یك دفترچه كوچك جیبی زیربانداژ پای مجروحم جاسازی كنم و به ایران بیاورم.

 

*خاطرات تلخ اما ماندگار

ناصر حسینی پور ،مهمترین خاطرات خود را از جنگ تحمیلی و اسارت این گونه بیان كرد:سختی زندگی بازداشتگاه، بازجویی های سخت و طاقت فرسایی كه از من به عنوان یك نیروی اطلاعات و عملیات می شد، زیبایی ها و زشتی های خودی ها و دشمن و نكات ظریفی چون نظامیان عراقی كه بعد از قبول قطعنامه 598 حاضر به جنگ با ایران نبودند و توسط فرماندهانشان مورد اثابت گلوله قرار گرفتند و در بیمارستان الرشید بغداد در آسایشگاه رو به روی مجروحین ایرانی نگه داری می شدند از مهمترین خاطراتم در دوران دفاع مقدس و اسارت است.
این نویسنده با اشاره به جوانان امروزی و تفاوتهایشان با جونان دوران جنگ تحمیلی نیز گفت:هرچند فضای انقلابی آن روزها در شكل گیری جوانان تاثیر بسزایی داشته است، اما وقتی جوانان دوران دفاع مقدس كه در دوران رژیم ستم شاهی رشد كردند آن گونه در جنگ 8 ساله درخشیدند و معادلات و محاسبات كلاسیك نظامی دنیا را به هم زدند.
وی افزود:قطعا جوانانی كه در سه دهه اخیر انقلاب زندگی كرده اند،هرچند بمباران و تبلیغات ماهواره و رسانه ها و دنیای دیجیتال ایمان و فكر آنها را هدف قرار داده، اما در فرصت مناسب و وقت خطر همین جوانان از جانشان می گذرند و كتاب زندگی شان را با شهادت ورق می زنند و مصداق این موضوع دست یابی به انرژی هسته ای توسط همین دانش مندان جوان است.
مراسم رونمایی از كتاب "پایی كه جا ماند" یادداشت های روزانه سید ناصر حسینی‌پور از زندان‌های مخفی عراق روز دوشنبه (امروز) پنجم دی‌ماه ساعت 15 در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه،نرسیده به پل حافظ رونمایی می‌شود./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار