رانندگان متروی لندن از نخستین ساعات بامداد امروز دوشنبه دست از كار كشیدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،‌ اين اقدام رانندگان متروی لندن در اعتراض به شرایط كاری و پایین بودن فوق العاده حقوق صورت گرفته است.

اين كار، نظام حمل و نقل عمومی پایتخت انگلیس را مختل كرده و برخی خطوط مترو به طور كامل تعطیل كرده و برخی دیگر با حداقل ظرفیت كار می كنند.

اين اعتصاب همزمان با كريسمس صورت مي گيرد. اكثر مردم انگلیس در این روزها به خرید سال نو می پردازند و در واقع امروز یكی از روزهای پر تردد برای ساكنان شهرهای بزرگ از جمله لندن است.

مقامات متروی لندن برای مقابله با این اعتصاب از دادگاه عالی خواسته بودند كه برگزاری این اعتصاب را غیرقانونی اعلام كند ولی قاضی دادگاه روز پنجشنبه گذشته این درخواست را نپذیرفت و برنامه اعتصاب اتحادیه صنفی رانندگان مترو را قانونی خواند.

اتحادیه صنفی رانندگان متروی لندن از چند هفته پیش برنامه اعتصاب اعضای خود را در روز دوشنبه كه در انگلیس به عنوان روز "باكسینگ دی" مشهور می باشد، اعلام كرده است.

اختلافات اتحادیه صنفی رانندگان مترو با شركت متروی لندن سابقه دیرینه ای دارد و سال گذشته نیز اعتصاب مشابهی در همين روز  برگزار شد.

سازمان حمل و نقل شهری لندن اعلام كرد كه همه تلاش خود را برای تسهیل سفرهای مردم در روز دوشنبه به كار گرفته و تعداد اتوبوس ها را در مسیرهای پر رفت و آمد، افزایش داده است.

متروی لندن به عنوان مهمترین و گسترده ترین شبكه حمل و نقل پایتخت، روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا می كند و پیش بینی می شود كه بیش از نیمی از ظرفیت آن به دلیل اعتصاب در روز دوشنبه مختل شود./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار